SAS forst ute med Bluetooth applikasjon for flyreisende

Report this content

SAS først ute med Bluetooth applikasjon for flyreisende SAS har som første flyselskap utviklet muligheten til at flyreisende via Bluetooth teknologi kan få flyinformasjon direkte på sin mobiltelefon. Ved hjelp av Bluetooth teknologien har SAS utviklet en systemløsning for å kunne sende flyinformasjon til mobiltelefoner. Utviklingen har skjedd i samarbeid med Ericsson. Med den nye teknikken kan SAS håndtere eksisterende flyinformasjon på en ny måte. Flyreisende vil på en enkel måte kunne ta del i viktig flyinformasjon. - Det blir en individuell og personlig informasjon til hver enkelt passasjer ettersom informasjonene er knyttet til den reisendes booking, sier Jan Olson, sjef for SAS produktserviceutvikling. Den reisende får på flyplassen fortløpende oppdateringer når det gjelder flyvingens status. Avgangstider, gate-informasjon og forsinkelser presenteres automatisk på mobiltelefonen. - Ved å utnytte den moderne teknologien kan vi tilby våre reisende en enklere og smidigere reise, sier Jan Olson. Den 15. januar starter SAS et pilotstudie på Arlanda Terminal 5, utenriks. Ti utvalgte frekvente reisende vil utrustes med hver sin Bluetooth telefon fra Ericsson. Studiet pågår i en måned og deretter foretas en vurdering. For mer informasjon, vennligst kontakt: Jan Olson, sjef produkt- og serviceutvikling i SAS, tlf. +46 8 797 28 32, 00 46 709 97 28 32 Charlotte Rosengren-Edgren, produktleder i SAS, tlf +46 8 797 29 28, 00 46 709 97 29 28 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00320/bit0002.pdf