SAS innforer setereservasjon på norsk innenriks

SAS INNFØRER SETERESERVASJON PÅ NORSK INNENRIKS SAS innfører som første flyselskap i Norge setereservasjon på sine innenriksfly. SAS har alltid hatt et enklasse-system på sine fly i Norge, der alle har fått servering uansett pris på billetten. Dette prinsippet fortsetter vi med og mener at innføringen av setereservasjon vil gjøre passasjerenes hverdag enda lettere. I løpet av juni kan passasjerene på strekningen Trondheim-Oslo selv forhåndsbestille hvilket flysete de vil ha. Ordningen blir også innført på strekningene Bodø-Oslo og Harstad/Narvik-Oslo i sommer. Setereservasjon kommer til å bli gradvis innført på alle strekninger i Norge og er ventet sluttført i november. -Forretningsreisende får mulighet til å forhåndsreservere flysete inntil 24 timer før avreise, noe som betyr en vesentlig forbedring for denne typen reisende som ofte kommer sist til flyet og dermed får det dårligste sete, sier direktør for norsk innenriks, Johnny Skoglund. -Passasjerer som reiser på økonomiklasse kan reservere flysete når de kommer til flyplassen enten ved å bruke automatene eller innsjekkingsskranken. Kundeundersøkelser SAS har foretatt, viser at 81% av de reisende har savnet et slikt system og vi er meget tilfreds over at vi nå er i stand til å tilby dette, sier Johnny Skoglund. Setevalg er et kjent begrep på flyene mellom de skandinaviske landene og på internasjonale ruter , men det er første gang at ordningen innføres i Norge. Ordningen med setevalg fører til flere fordeler for både kunden og passasjeren: -ombordstigningen blir smidigere -fullt betalende får de beste setene -kunden får bedre kontroll over reisen SAS innfører samtidig en ordning hvor passasjerer med elektronisk billett eller Travel Pass/Travel Pass Corporate kan foreta setevalg ved kun å dra kortet gjennom en avleser ved utgangen. Har man bestilt på forhånd, får man automatisk den plassen man vil ha. INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00300/bit0002.pdf