SAS introduserer billige gruppereiser for ungdom

SAS fortsetter å utvikle og forbedre sitt tilbud for reisende og gjøre det enklere og billigere for de unge som ønsker å reise i en større gruppe til destinasjoner innen Skandinavia og Europa. Prisene på det nye ungdomskonseptet er opptil 35 prosent lavere enn de normale gruppereisene.

I dag lanserer SAS et nytt gruppereisekonsept for unge reisende. Det nye gruppereise-konseptet er et komplement til det populære SAS Ungdom. Det nye konseptet henvender seg til de under 26 år som reiser i større grupper på minst ti personer og som ikke har mulighet til eller ønsker å booke SAS ungdomsbilletter.

-  Vi arbeider hele tiden med å utvikle og forbedre tilbudet til våre reisende og det gjelder også de unge reisende. SAS Ungdom er et populært og etterspurt produkt. Derfor er vi nå glade for å kunne tilby de unge et konsept der større grupper kan reise sammen til en lavere pris, men med samme SAS-fordeler, sier Stephanie Smitt Lindberg, sjef for produkt og kundelojalitet i SAS.

Prisene på ungdomsbillettene er opptil 35 prosent lavere enn de normale gruppeprisene. Samtidig kan 20 prosent av de reisende være voksne over 26 år, noe som gjør det nye konseptet spesielt attraktivt for blant annet skoler, idrettslag og ungdomsforeninger, eksempelvis ved skoleutflukter og språkreiser.

De nye ungdomsbillettene inkluderer setevalg, slik at de reisende kan sitte sammen i flyet, EuroBonus-poeng og en innsjekket bagasje. I tillegg er det mulig å forhåndsbestille mat og kjøpe ekstra bagasje.

Billetter kan bookes fra 25. januar 2017. Reiseperioden starter 25. januar 2017 og gjelder billetter for reiser innen Europa og Skandinavia.

Gruppeungdomsbillettene kan bestilles via reisebyråer eller via SAS sin hjemmeside på www.sas.se/ungdom der man også kan lese mer om det nye gruppekonseptet.

For mer informasjon vennligst kontakt:
SAS presseavdeling, Tlf +47 64818800

SAS ble stiftet i 1946 og er Skandinavias foretrukne flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre 27 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 190 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.