• SAS/

SAS introduserer Internett-innsjekking og enklere Internett-bestilling

SAS introduserer Internett-innsjekking og enklere Internett-bestilling Den 28. mai slår SAS opp dørene til sin nye hjemmeside. Nå kan SAS kunder både reservere, kjøpe og sjekke inn på hjemmesiden og dermed effektivisere sin reise betydelig. Ledetråden i utviklingen har vært enkelhet og effektivitet som vises i en ny navigasjonsstruktur og en raskere teknisk plattform. Lanseringen av den nye hjemmesiden skjer i forbindelse med at SAS Airline introduserer Scandinavian Direct - en gjennomgående forandring i hele reisekjeden. Sammen med Scandinavian Direct innføres èn klasse om bord, forretningsklasseprisene senkes med opp til 30 prosent, service om bord moderniseres og det blir enklere å bestille, kjøpe og sjekke inn. Internett-innsjekking med setevalg Helt nytt på hjemmesiden er muligheten for å sjekke inn på de fleste av SAS' flygninger ut fra Skandinavia. - Nå kan kunden både bestille, kjøpe og sjekke inn på et sted. Kunden kan til og med få sin bagasje tatt hånd om på flyplassen, sier Charlotte Rosengren-Edgren, Product Manager IT, SAS Airline. Innsjekkingen kan tidligst gjøres 22 timer før avgang og kunden kan også velge sitteplass. Alle som reiser med en av SAS' elektroniske billettyper har mulighet til å foreta innsjekkingen på SAS' hjemmeside. Samtlige bestillinger, uansett om de er foretatt av SAS eller av et reisebyrå, omfattes av tjenesten. Kunder med fleksible billettvilkår kan dessuten velge en tidligere eller senere avgang i forhold til den opprinnelige bestillingen. Enklere hjemmeside skal gi SAS større forsprang SAS' hjemmeside er allerede i dag Skandinavias mest besøkte reiseside. I løpet av 2001 ble det bestilt reiser til en verdi av over en milliard svenske kroner. SAS hadde i 2001 over 15 millioner besøkende, og i februar i år ble rekorden satt med over 1,6 millioner besøkende på èn måned. I løpet av 2002 og 2003 ser SAS en fortsatt mangedobling av både antall besøkende og bestillinger på sin hjemmeside. Målet er satt høyt, men er fullt ut realistisk. Den nye hjemmesiden er bygget for å oppmuntre til økt bestilling og salg: - Den nye siden er enklere og raskere, det første som møter kunden er et bestillingsvindu. Den økte tilgjengeligheten er en grunnleggende forutsetning for å kunne øke antall bestillinger og kjøp på hjemmesiden, sier Filip Francke, Director Electronic Channels, SAS Airline. Den nye hjemmesiden er bygget på en raskere teknisk plattform som også vil gjøre det mulig med en økt personalisering av tjenestene. SAS vil kunne ha en dialog med kunder individuelt og sende ut tilpassede tilbud i tråd med kundens ønsker. For mer informasjon, vennligst kontakt: Filip Francke, Director Electronic Channels, SAS Airline, +46 8 797 07 14, +46 709 97 07 14 Charlotte Rosengren-Edgren, Product Manager IT, SAS Airline, +46 8 797 29 28, +46 709 97 29 28 CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00350/wkr0002.pdf