SAS kommer till kunden og sjekker inn direkte på plassen

Report this content

SAS kommer till kunden og sjekker inn direkte på plassen I alle år er det kundene som har kommet til disken i avgangshallen og gått gjennom innsjekkingsprosedyrene der. Hvorfor ikke gjøre det motsatte? SAS har tatt frem en mobil innsjekkingsskranke som kan rulles dit kundene er - et unikt produkt som SAS er alene om. - Med den bevegelige serviceskranken Mobile Service Unit (MSU) har vi mulighet til å gi personlig service på et passende sted for kundene, som en ekstra ytelse til den tradisjonelle innsjekkingen, forklarer Peter Söderlund , ansvarlig for SAS' produktutvikling på bakken. SAS har også tidligere tilbudt muligheten for kunden til å sjekke inn på andre plasser enn i avgangshallen, men den mobile enheten har flere bruksmuligheter og øker valgfriheten. SAS- personalet kan møte kundene på konferanser, messer, store idrettsarrangementer og lignende tilstelninger og ta seg av innsjekkingen på plassen. Dette har skjedd med stor suksess denne våren i forbindelse med store EU-møter i Sverige, blant annet i Luleå i februar med 2 000 deltakere. Kundene vinner tid når formalitetene avklares i god tid før avgang og slipper å stå i kø blant andre som sjekker inn på flyplassen. I takt med at flere kunder velger å reise billettløst og sjekke inn i automater, finnes det et økt behov av assistanse fra SAS-personalet "på golvet" i innsjekkingshallen. Da er den mobile skranken et utmerket supplement til automatene. Og i situasjoner der det er mange passasjerer, forsinkelser , køer og lignende fungerer MSU som et effektivt redskap for en smidigere service. Mobile Service Unit er bare en kubikkmeter stor, med arbeidsbordet på ståhøyde, men inneholder alt som finnes ved en tradisjonell innsjekkingsskranke,- oppkobling til bookingsystem, billettskrivere etc. Så langt er enheten tilknyttet en ledning, men etterhvert kommer den til å bli trådløs, noe som øker fleksibiliteten. For mer informasjon, kontakt: Peter Söderlund, Director Product Management On Ground and IT, tlf. +46 8 797 11 04 el mobil +46 709 97 11 04 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00050/bit0001.pdf