SAS kontakter deg når flyet er forsinket

SAS kontakter deg når flyet er forsinket SAS introduserer en ny SMS-tjeneste som automatisk sender trafikkinformasjon til kundens mobiltelefon. Alle med Travel Pass eller Travel Pass Corporate kan abonnere på denne tjenesten. SMS-tjenesten gjør det mulig raskt og enkelt å få rede på eventuelle endrede avgangs- og ankomsttider. - Vi har kalt den tjenesten SAS-Info, den er kostnadsfri og det holder å abonnere på den en gang for alle, forklarer Charlotte Rosengren Edgren, Manager Product Development ITOn Ground, og fortsetter: -Ved forsinkelser på 30 minutter eller mer, søker systemet gjennom passasjerlisten og kontakter alle som abonnerer på tjenesten. Er det bestemt hvilken utgang flyet går fra, meddeler vi også det. Den tidligere tjenesten der kunden selv sender en forespørsel med SMS, finnes fortsatt og har blitt veldig populær, spesielt blant de frekvente reisende. Forrige året fikk SAS 79 000 slike forespørsler via SMS. SAS regner med å presentere flere tjenester fremover som er tilknyttet SMS. SMS har på kort tid blitt en populær måte å kommunisere via mobiltelefonen på. Totalt ble det sendt over 500 millioner SMS i Sverige i fjor. 8 av 10 svensker over 16 år har en mobiltelefon og 66 prosent av dem har en eller annen gang sendt en SMS melding. I gruppen 16 - 29 år er tilsvarende tall 97 prosent. For mer informasjon, kontakt gjerne Charlotte Rosengren Edgren, Manager Product Development IT On Ground Tlf. +46 8 797 2928 Mobil. (inkl SMS) +46 70 997 2928 Ola Strangeways, Manager Multi Device Development Electronic Channels Tlf. +46 8 797 4288 Mobil (inkl SMS) +46 70 997 4288 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00400/wkr0002.pdf