SAS lanserer første del av nytt mat- og drikkekonsept

Nå lanserer SAS nye produkter innenfor snacks og drikke på rutene i Skandinavia og Europa. Produktene er en del av en større oppdatering av SAS’ mat- og drikketilbud, hvor naturlige ingredienser og lokale leverandører er i fokus. Konseptet er utviklet på bakgrunn av innsikt hentet fra kunder og kabinansatte.

SAS utvikler nå sitt servicekonsept og oppdaterer tilbudet om bord. Det nye kafé-sortimentet er en del av et nytt mat- og drikkekonsept. Her setter SAS fokus på funksjonalitet, naturlige ingredienser og høy kvalitet fra lokale produsenter samt flere og bedre valgmuligheter. Konseptet er utviklet på bakgrunn av dyptgående innsikt med både SAS’ kunder og kabinmedarbeidere.

– Vi vet at mat og drikke er en viktig del av reiseopplevelsen. Derfor er vi glad for å kunne lansere et nytt mat- og drikkekonsept av høy kvalitet. Her setter også serveringen og innpakningen fokus på at våre passasjerer skal få en enda bedre totalopplevelse. Vi begynner med kafevogntilbudet. Her kommer vi hovedsaklig til å tilby produkter fra skandinaviske merker, sier Gustaf Öholm, Head of onboard product and services i SAS.

Det nye snacks- og drikketilbudet består av utsøkte varer fra lokale leverandører. Favorittene fra store internasjonale merker vil fortsatt være en del av utvalget, men størstedelen vil være fra noen av de beste skandinaviske merkene.

De nye snacksene og drikkene tilbys på skandinaviske og europeiske flyvninger og er inkludert i prisen på SAS Plus, og kjøpes på SAS Go.

I slutten av mai introduseres andre del av servicekonseptet, hvor ferske råvarer, naturlige ingredienser, innpakning og serveringen er i fokus.

Det nye mat- og drikkekonseptet er en del av SAS New Experience, hvor SAS også oppgraderer sine korte ruter med nye fly, kabiner og høyhastighets-WiFi.

Utvalgte nyheter i det nye snacks- og drikkeutvalget:

Mikkeller Vodka, Danmark
Harahorn Gin, Norge
Mackmyra Whisky, Sverige
Ringi Apple Juice, Norge
Imsdal kildevann, Norge
Speedy Tom Chocolate, Danmark
Larssons Chips, Sverige

For flere opplysninger, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

SAS ble stiftet i 1946 og er Skandinavias foretrukne flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre 27 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 192 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.