SAS Live Music presenterer Gundelach

I dag, torsdag 30. juni får SAS-passasjerer på utvalgte flygninger mellom Oslo og Stavanger en musikalsk opplevelse i lufta, bandet Gundelach fremfører låta Space Echo.

I forbindelse med SAS Live Music arrangerer SAS, i samarbeid med Universal Music, månedlige livekonserter på flyplasser, i lounger – og oppe i luften. I løpet av 2016 har unge artister som Bendik og OMVR spilt om bord SAS, og forrige måned fremførte Odd Nordstoga låta Dette Landet om ford flygninger mellom Oslo og Trondheim.

Denne måneden er det Gundelach som skal underholde på to utvalgte flygninger, SK4025 OSL-SVG kl.13:15-14:10 og SK4024 SVG-OSL kl.14:35-15:25.

Om SAS Live Music SAS

Live Music er et samarbeid mellom SAS og Universal og Music. SAS vil, i samarbeid med Universal Music, avholde en rekke konserter på flyplasser, i lounger – og oppe i luften, hver måned i hele 2016. Alle fremføringene blir skreddersydd til å passe inn på de noe uvanlige arenaer og omgivelser på flyplassene og om bord i flyene. Det ble først lansert 26. januar, bandet Casa Murilo slapp sin nye singel High Flyer og spilte om bord på strekningene Oslo-Trondheim, Trondheim - Bergen, Bergen - Stavanger og Stavanger-Oslo. 26. februar spilte Bendik minikonserter i SAS-loungen i innenrikshallen på OSL og om bord på strekningene Oslo – Stavanger, Stavanger – Bergen og Bergen – Oslo. 29. mars spilte The Fjords om bord strekningene Trondheim – Oslo – Tromsø – Trondheim. 27. april spilte OMVR om bord strekningene Oslo-Bergen-Oslo. I mai spilte Odd Nordstoga låta Dette landet mellom Oslo og Trondheim. Noen av de andre artistene det vil bli mulig å oppleve de neste månedene med SAS Live Music er Morten Myklebust og Izabell.

Om Gundelach

I begynnelsen av desember hadde den toneangivende bloggen Pigeons and Planes premiere på Gundelach sin singel Spiders, og låten spredde seg raskt i blogsfæren. Den første uken etter release var den konstant i Hype Machines toppliste og superstjernen Pharrell Williams håndplukket låten til hans radioshow. I kjølvannet av dette ble låten playlistet på P3, hyllet av BBC Radio1s Phil Taggart og Gundelach ble raskt utpekt som en av de mest spennende artistene å følge med på i 2016 av Spotify og Tidal. Materialet på debut-EP’en som ble sluppet i våres varsler at dette bare en begynnelsen, det vil komme flerfoldige slike suksesshistorier for Gundelach.

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressevakt: 47 64 81 88 00

SAS ble stiftet i 1946 og har i år 70 års jubileum som Skandinavias foretrukne og største flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre 27 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 192 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net #SAS70

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.