SAS med ny direkterute mellom Brüssel og Tromsø

SAS åpner en ny direkterute mellom Brüssel og Tromsø som direkte respons på den økte internasjonale interessen for byen Tromsø og Norges nordlige landsdel.

SAS vil fly med en Boeing 737-800 på lørdager fra januar til mars. Vinterperioden anses å være en spesielt attraktiv periode å besøke Nord-Norge, så SAS har gjort avtaler med aktører i reiselivet som vil bringe mange turister til «Nordens Paris», Tromsø.

- Nord-Norge med Tromsø i spissen opplever en stadig økende internasjonal oppmerksomhet for sin vakre natur og sitt eksotiske miljø, så SAS forbedrer rutetilbudet ytterligere i samsvar med etterspørselen, sier Torbjørn Wist, konserndirektør for finans i SAS.

SAS er i samarbeid med blant andre turoperatøren Nordic i Belgia i forbindelse med denne satsningen som er meget relevant for turistmarkedet i BeNeLux-landene.

Gjennom året bringer SAS flere tusen reisende fra Asia og USA til landsdelen, og med denne direkteforbindelsen forsterker SAS forbindelsene til/fra Europa ytterligere. SAS opplever også at direkterutene fra København og Stockholm til Tromsø er sterke ferdselsårer gjennom luften for reisende fra hele Star Alliance nettverket.

SAS forventer å fly nærmere 100 000 passasjerer mellom Tromsø og Europa i vinterprogrammet fra November 2019 til Mars 2020.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS presseavdeling: +47 64 81 88 00

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr mer enn 30 millioner passasjerer i året fra og innenfor Skandinavia. Vi kobler våre tre hovedflyplasser - København, Oslo og Stockholm - med 125 destinasjoner i Europa, USA og Asia. I tråd med våre skandinaviske og bærekraftige verdier, vil SAS redusere CO2 utslippene med 25% og bruke biodrivstoff tilsvarende det totale forbruket av alle SAS innenriksflyvninger innen 2030. I tillegg CO2 kompenserer SAS alle Eurobonus-billetter.

SAS er medlem av Star Alliance og tilbyr sammen med sine partnere nesten 19 000 daglige flyreiser til mer enn 1300 destinasjoner på verdensbasis.

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.