SAS mobile nettsteder på topp i Googles undersøkelse

SAS er rangert helt i toppen blant flyselskapene i Norden på Googles undersøkelse over brukervennlighet og hastighet på de mobile tjenestene. Undersøkelsen er foretatt blant et hundretalls av de mest besøkte nettstedene.

SAS ble rangert «Best in Class» i kategorien Product Pages, havnet på en tredjeplass i kategorien Travel, og på topp 5 i IDG’s liste over de beste reisenettstedene.

I Googles undersøkelse, som omfatter 500 Europeiske nettsteder, rangeres de ti beste i reise-, detaljhandels- og reisebransjen i Norden.

• Vi vet at våre kunder forventer en rask og smidig opplevelse både på den mobile hjemmesiden og på vår SAS app. Vi gleder oss over resultatet, men vi vil kontinuerlig gjøre forbedringer på SAS hjemmesider, sier Annelie Nässén, som er Global markeds- og salgsdirektør i SAS.

SAS har det siste året gjennomført store IT-oppgraderinger, og har nå en moderne plattform som kommer vil gjøre det mulig for selskapet å komme med flere smarte innovative løsninger til glede for SAS’ reisende i fremtiden.

Om undersøkelsen

Hele undersøkelsen som har omfattet omkring 500 nettsteder i Europa, finner du her. Et sammendrag av Mobile Masters in Denmark, Norway and Sweden finnes her.

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressevakt: +47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.