SAS og Apollo fornyer samarbeidsavtalen på 1,4 mrd

SAS og Apollo fornyer samarbeidet for sommer- og vintersesongen 2020. Avtalen er verdt cirka 1,4 milliarder svenske kroner og gjelder for charterfly innen Europa. SAS vil fly Apollos kunder til og fra 23 steder i Norge, Sverige og Danmark til 26 reisemål i Europa.

Apollo velger igjen å forlenge det mangeårige samarbeidet, noe som innebærer at SAS blir hovedpartner for de fleste charterflyvningene fra Skandinavia sommeren og vinteren 2020.

–  Vi er svært glade for avtalen og det langvarige samarbeidet med Apollo. Chartersamarbeidet er en viktig del av vår strategi for å tilpasse kapasiteten til sesongen. SAS fortsetter å fase inn nye, miljøeffektive fly i flåten med nytt SAS-design og oppgraderte kabiner. Det er fint å kunne fortsette med å ønske Apollos kunder velkommen om bord, sier Markus Ek, global salgssjef i SAS.

SAS’ fly er godt egnet til å operere fra flyplasser fra så vel regionale som større byer i Skandinavia.

For Apollo er det naturlig å forlenge samarbeidet med SAS, et skandinavisk selskap som er en trygg og god partner for Apollo og som legger stor vekt på flyreiser med stadig lavere utslipp. SAS tilbyr direktefly til våre  reisemål med en service og pålitelighet som våre kunder setter pris på, sier Leif Vase Larsen, administrerende direktør for DER Touristik Nordic AB.

For mer informasjon, vennligst kontakt SAS pressekontor: +47 64 81 88 00

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr hvert å over 30 millioner reisende til, fra og mellom Skandinavia. Vi kobler våre tre knutepunkter – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinasjoner i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier skal SAS innen 2030 redusere det totale CO2 utslippet med 25 prosent og fly med biodrivstoff tilsvarende det samlede forbruket av SAS´ skandinaviske innenrikstrafikk. I tillegg til flyvirksomheten tilbyr SAS ground handling, teknisk vedlikehold og frakttjenester. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og sammen med partnerselskaper tilbys nesten 19 000 daglige avganger til mer enn 1 300 destinasjoner over hele verden.

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.