SAS og Forbrukerombudene enige om bedre passasjervilkår

Report this content

SAS og Forbrukerombudene enige om bedre passasjervilkår Sammen med de skandinaviske forbrukerombudene har Scandinavian Airlines forbedret og tilpasset sine grunnleggende avtalevilkår (Conditions of Carriage) for passasjerene. De moderniserte vilkårene styrker kundenes rettigheter og muligheter i forbindelse med billettkjøp og reise med SAS. De største endringene er: - en bestilling kan overdras mellom privatreisende, for eksempel mellom to ungdommer - flyselskapets ansvar ved forsinkelse blir tydeligere - ansvarsfraskrivelse er minimert Forbrukerombudene vil kreve liknende endringer hos øvrige selskap som flyr på Skandinavia. - Dette innebærer et gjennombrudd i arbeidet for å bedre forbrukernes rettigheter som flypassasjerer, som har vært utilstrekkelige. Vi er fornøyd med forhandlingsresultatet, særlig at SAS' kunder nå gis adgang til å overdra sine billetter til andre dersom de ikke kan reise selv, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon. - Samarbeidet med Forbrukerombudene har vært positivt og helt i tråd med vårt arbeid om ytterligere å kundetilpasse Scandinavian Airlines. Dette konkretiseres for eksempel i SAS' serviceløfte og de nå moderniserte avtalevilkårene, sier Olle Näslund, sjef for kunderelasjoner i Scandinavian Airlines. De fornyede vilkårene trer i kraft 1. november. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Olle Näslund, sjef for kunderelasjoner i Scandinavian Airlines, tlf +46 8 797 30 90 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00460/wkr0002.pdf