• SAS/

SAS og Redd Barna samler inn penger til veldedige formål på SAS-flyg

SAS og Redd Barna samler inn penger til veldedige formål på SAS- flygninger SAS og Redd Barna har siden 1998 hatt et samarbeid i de tre skandinaviske landene Danmark, Norge og Sverige. Fra den 1. november kommer SAS til å innføre myntinnsamling på hele SAS' rutenett, totalt omlag 1100 flygninger hver dag. Innsamlingen vil skje ved at innsamlingkonvolutter festes i flyets stollommer. Det beløpet som blir samlet inn, vil komme Redd Barna til gode og skal uavkortet brukes som støtte for Redd Barnas hjelpevirksomhet for ulike prosjekter under temaet "Barn i krig og på flukt". Samarbeidet har som mål å skape ressurser som ivaretar forbedring av barns rett til et verdig liv, alt i overensstemmelse med Redd Barnas ledende prinsipper med bakgrunn i FNs konvensjon om Barns Rettigheter. Samarbeidet mellom Redd Barna og SAS er en viktig del av SAS' samfunnsengasjement. For mer informasjon vennligst kontakt: Annika Johannesson, pressetjenesten i Redd Barna tlf. +46 8698 6711 Siv Meisingseth, pressetalskvinne SAS Norge tlf. +47 6481 8800 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00150/bit0001.pdf