SAS øker antallet avganger til New York

New York er en av SAS mest populære destinasjoner med et 20-talls avganger fra Skandinavia hver uke. SAS øker nå ytterligere antallet avganger, gjennom daglige flygninger til New York fra både Oslo og Stockholm, med start i slutten av oktober 2015.

SAS flyr daglig til New York fra de skandinaviske hovedstedene i løpet av hele sommerprogrammet, mens dette ikke har vært tilfelle i vinterprogrammet fra Oslo og Stockholm. Som følge av at et flyselskap reduserer sin trafikk mellom Oslo/Stockholm og New York neste vinter, samtidig som at vi ser en større interesse for SAS sitt produkt i markedet øker, så utvider SAS sitt tilbud fra slutten av oktober.

- Vi opplever at det er en økende interesse og etterspørsel fra våre frekvente reisende på de eksisterende og kommende interkontinentale destinasjonene. Vår økte satsning på New York er et av de initiativene, samtidig som at vi ser på andre spennende alternativer, sier Eivind Roald, kommersiell direktør i SAS.

I løpet av dette året bygger SAS om kabinene på hele sin langdistanseflåte, og setter hver måned ut i trafikk et klargjort fly med nytt design, nye stoler, nytt underholdningssystem samt trådløst internet om bord.

- Våre ombygde fly har blitt tatt godt i mot blant våre kunder, og vi fortsetter i høy takt med å fornye alle våre langdistansefly, sier Eivind Roald, som gleder seg til den nye Airbus 330 Enhanced kommer i august. Den første i rekken av langdistansefly fra Airbus som kommer de neste årene.

SAS har langdistanseflygninger fran Skandinavia til New York, Washington, Chicago, San Francisco, Houston, Peking, Shanghai og Tokyo. I september 2015 åpner SAS en ny rute fra Stockholm til Hong Kong.

Tidtabell
Fra Oslo til New York er den nye avgangen på lørdager 11:00
Ny avgang fra New York til Oslo er mandager 18:55

Fra Stockholm til New York er den nye avgangen på mandager 10.40
Ny avgang fra New York til Stockholm er lørdager 17.55

For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt:
SAS presseavdeling: +47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se http://www.sas.no

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.