• SAS/

SAS planlegger å selge del av sine aksjer i British Midland til Lufthansa

SAS planlegger å selge del av sine aksjer i British Midland til Lufthansa -British Midland på vei inn i Star Alliance British Midland plc offentliggjorde i dag at man har blitt enig om en to ukers periode med ekslusiv rett til forhandlinger med Lufthansa om å nå en enighet med British Midland og SAS om at BM slutter seg til Star Alliance. SAS vil i følge avtalen selge 50 prosent av sine aksjer i British Midland til Lufthansa. SAS eier i dag 40 prosent av aksjene i British Midland. SAS eierdel blir etter salget på 20 prosent. Avtalen er avhengig av endelig underskrift og nødvendig myndighetsgodkjennelse. For mer informasjon, kontor Senior vice president, corporate communications Henry Stenson Tlf. 00 46 8 797 14 55 00 46 70 997 14 55 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00780/bit0002.pdf