SAS presenterer SAS Youth Go Light

SAS presenterer SAS Youth Go Light mellom Norden og USA fra 31. oktober 2018. SAS’ ungdomsbilletter, inkludert de nye SAS Youth Go Light-billettene, blir alltid CO2-kompensert.

Nå kan unge reisende mellom 12 og 25 år få enda bedre priser på SAS’ ungdomsbilletter hvis de velger å reise kun med håndbagasje. 31. oktober 2018 lanserer SAS konseptet «Go Light» for ungdomsbilletter mellom Skandinavia og USA. Alle ungdomsbilletter blir CO2 kompensert.

- Spesielt våre yngre passasjerer gjør aktive valg for å støtte en bærekraftig utvikling, samtidig som at de kanskje ikke har så god råd. SAS satser stadig på innovative løsninger og ny teknologi for å redusere skadelige utslipp, sier Lars Andersen Resare, sjef for miljø og samfunnsansvar i SAS.

SAS Youth Go Light er en smart måte å reise på hvis man ikke har bagasje som er så stor at den må sjekkes inn i flyets lasterom. Reiser man på en SAS Youth Go Light billett kan man ha ett stykk håndbagasje og en liten håndveske eller veske for PC med seg om bord i flykabinen.

SAS Youth Go Light er tilgjengelig på alle SAS-flygninger mellom Norge, Sverige, Danmark, og Finland til New York, Chicago, Boston, Miami, Washington, Los Angeles og San Francisco.

For mer informasjon, kontakt SAS presseavdeling: + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.