SAS satser videre og flyr til OL i Sochi

SAS fortsetter sitt nære samarbeid med idretten, og vil under de olympiske leker i Sochi 2014 sette opp egne OL-fly for utøvere, støtteapparat og publikum.

SAS er idrettenes flyselskap og har i mange år samarbeidet nært med Olympiatoppen. SAS satser nå videre sammen med idretten for å tilrettelegge en best mulig reise til den kommende begivenheten, og til OL i Sochi 2014 vil SAS sette opp flere direktefly til OL-byen. På den måten kan man tilby utøvere og alle andre en enkel, rask og komfortabel reise.

”Vi er glade for at SAS setter opp en egen rute til OL i Sochi som både utøvere, støtteapparat og gjester kan nyte godt av. Vi vet av erfaring at en forutsigbar og effektiv reise er et kriterium for å komme i prestasjonsmodus. Vi har lang og god erfaring med SAS som transportør til OL og store mesterskap, og føler oss alltid spesielt ivaretatt av selskapet” sier Jarle Aambø, leder av Olympiatoppen

Etter planen vil SAS fly ruten gjennom flere dager både før og under selve idrettsfesten, og vil også tilby plasser om bord til andre OL-interesserte.

Idrettsinteressert publikum får også muligheten til å bli med OL-flyene, og billettsalg til de kommende flyvningene til Sochi vil bli lagt ut om kort tid”, sier Eivind Roald, konserndirektør for salg og marked i SAS.

For mer informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
T: 95 71 85 86
tormod.sandsto@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige avganger til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 26 partnere tilby over 1100 reisemål verden over i 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS og twitter.com/SAS

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.