SAS tilbake på Bardufoss

Fra 1. februar 2020 kommer SAS tilbake med helårlige ruteflygninger på Bardufoss etter 12 års fravær. SAS vant avtalen med Forsvaret i Norge i konkurranse med Norwegian, noe som nå legger til rette for tre daglige flygninger til/fra Oslo, med forbindelser videre inn i SAS og Star Alliance’ øvrige rutenett.

Bardufoss som ligger kun èn times kjøring fra vakre Senja, er omgitt av flott natur som ofte er omtalt som et «Norge i miniatyr». Her er det fantastiske forhold for skikjøring om vinteren og spektakulære fjellturer i sommerhalvåret. Norges nasjonalfoss, Målselvfossen, innbyr til eventyrlige fiskeopplevelser, og man kan overvære Nord-Europas lengste laksetrapp, Polar Zoo og la seg forfriske i Polarbadet i karakteristiske Målselv Fjellandsby.

- I tillegg til at Forsvarets personell med familie og venner skal få nyte godt av SAS’ flytilbud, så er det også gledelig at vi gjør denne vakre regionen i Norge tilgjengelig for andre gjennom SAS og Star Alliance’ store rutenett, sier finansdirektør i SAS, Torbjørn Wist.

Flygningene på Bardufoss starter 1. februar 2020 med Boeing 140-180 seters Boeing 737, og fra neste høst vil markedets mest miljøvennlige fly på kort- og mellomdistanse, Airbus 320 neo, fases inn i det norske rutenettverket, og med det også forbedre kvaliteten på flytilbudet ytterligere.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS pressevakt: +47 64 81 88 00

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, frakter mer enn 30 millioner passasjerer i året til, fra og innen Skandinavia.  Flyselskapet har tre hovedsentraler – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinasjoner i Europa, USA og Asia. Med skandinavisk kulturarv og bærekraftige verdier i ryggen skal SAS redusere de totale karbonutslippene med 25 prosent og operere med biodrivstoff tilsvarende det totale forbruket av drivstoff som brukes til å drifte alle SAS-innenriksflyvninger, innen 2030.

I tillegg til flyoperasjoner tilbyr SAS bakkehåndteringstjenester, teknisk vedlikehold og flyfrakttjenester. SAS er medlem av Star Alliance™ som ble grunnlagt av blant annet SAS, og sammen med partnerflyselskaper tilbyr selskapet nesten 19 000 daglige flyvninger til mer enn 1300 destinasjoner verden over

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.