SAS var Europas mest punktlige selskap i 2009

SAS var Europas mest punktlige selskap i 2009. Hele 89.11% av SAS’ landinger skjedde på tid. SAS var også verdens tredje mest punktlige selskap, etter Japan Airlines og ANA (All Nippon Airways).

- Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap, og helt oppe på topp tre på verdensbasis. Denne posisjonen bekrefter at vi overholder vårt løfte om å minimere tiden våre kunder bruker på å reise, sier John Dueholm, CEO i SAS Scandinavian Airlines. Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb for å sikre at flyene kommer fram i henhold til tidtabell, til tross for de krevende vær- og vinterforholdene vi har i Skandinavia. Alle selskapene i SAS konsernet, som også inkluderer Widerøe og Finlands Blue1, var blant de mest punktlige i verden i fjor i henhold til www.flighstats.com som registrerer at flyselskapene har en forsinkelse hvis ankomsten er senere enn 15 minutter etter rutetid. Widerøe var Europas beste flyselskap de to siste månedene av året. I desember med mye juletrafikk var 83,99% av alle Widerøe-flyene i rute, med SAS på 78,27%. Konkurrentene British Airways og Norwegian hadde henholdsvis 67,31% og 61,11% i punktlighet.

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.