Scandinavian Airlines åpner " The London Lounge"

Scandinavian Airlines åpner " The London Lounge" Den 15. mai åpner Scandinavian Airlines sammen med Air Canada en ny passasjer-lounge på Heathrow flyplass i London. Der kombineres moderne fasiliteter i skandinavisk design med bekvemmeligheter de reisende har behov for. Den nye loungen er designet av arkitektfirmaet Thomas Eriksson Arkitekter TEArk. Loungen er på 1300 kvadratmeter, tre ganger større enn SAS' tidligere Business Lounge på Heathrow, og rommer 350 gjester. Loungen er bygget i to etasjer for å skape ulike atmosfærer ut fra de reisendes behov uansett om reisen er kort eller lang. Underetasjen har en livligere atmosfære, liknende lobbyen på et hotell, der gjestene kan "mingle", spise og drikke. I etasjen over tilbyr man en mer avslappet atmosfære med behagelige sittegrupper, massasjestoler, bibliotek og dusjer. Et moderne business-center tilbyr gjestene datamaskiner med bredbåndsoppkobling til Internett samt trådløs tilgang til egen PC (Telia Homerun), skrivere, telefoner og faks. Loungen tilbyr en kino med 12 plasser, et spillerom med bordcurling samt en separat barnelounge. En buffé serverer de reisende frisk frukt, snacks, varme og kalde drikker. Det finnes i tillegg tilgang til skandinaviske og internasjonale aviser og tidskrifter. Den innovative stilen fremheves av flere kunstverk, blant annet mini Buddha-figurer av Fredrik Wretmann og en klokke av Albin Karlsson. Den prisbelønnede kanadiske tekstilkunstnerinnen Elyse de la Fontaine bidrar også med to verk. - Vi er stolte over å kunne tilby en lounge som tilfredstiller de forretningsreisendes behov, sier Jens Willumsen som har ansvaret for Market & Product Management i Scandinavian Airlines. Her tilbys avkobling, underholdning, oppfriskning av kropp og sjel, men også muligheten til å arbeide og kommunisere med omverdenen. "The London Lounge", som den kalles, ligger i Heathrows terminal 3 ved siden av tax-free butikken i transitområdet. Den fungerer som en kombinasjon av SAS Business Lounge og Air Canada Maple Leaf Lounge for selskapene, samt for Star Alliance frekvente reisende. For ytterligere informasjon kontakt: Peter Söderlund, SAS, Director Product Development On Ground +46 (0)70 997 1104 SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00950/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00950/bild.html Pictures