Scandinavian Airlines øker fokus på Internettsalg

Scandinavian Airlines øker fokus på Internettsalg Scandinavian Airlines tilbyr i samarbeid med Amadeus reisebyråer verktøy for salg på Internett. Tilbudet retter seg mot reisebyråer i Skandinavia som i dag ikke har noen egen løsning for booking og salg på nettet. -Samarbeidet med Amadeus innebærer at vi nå aktivt kan gå inn og støtte våre reisebyråer i utviklingen av onlineverktøy. Avtalen utgjør et ledd i vårt mål om å stimulere salget på nettet. Vi tilpasser oss etter kundenes endrede vaner og den økte etterspørselen av effektive elektroniske salgskanaler. Vi vil finnes der kundene vil handle, sier Christian Hylander, ansvarlig for distribusjonsstrategier i Scandinavian Airlines. Det strategiske samarbeidet med Amadeus E-Travel er et naturlig steg i utviklingen av Scandinavian Airlines' nye distribusjonsstrategi, som har som mål å øke billettsalget via elektroniske kanaler. Reisebyråene kommer gjennom samarbeidet til å få tilgang til et av markedets beste onlinebookingssystem som sikrer all den funksjonalitet som kreves for en effektiv distribusjon. Resultatet er lavere totalpriser på reisebyråenes selvbookingsplasser, større kostnadseffektivitet, samt en økt tilgjengelighet av de ulike produkter som Scandinavian Airlines tilbyr. Kundene får tilgang til et moderne bookingsystem med tydeligere oversikt over priser og produkter. Systemet kan tilpasses etter kundenes behov og hjelper så vel privatreisende som forretningskunder. For mer informasjon, vennligst kontakt: Christian Hylander, Vice President, Distribution Strategy & Channel Development, Scandinavian Airlines, tlf. +46 709 971 548 Peter Rathsmann, Director E-Travel, Amadeus Scandinavia, tlf. +46 730 422 548 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00370/wkr0002.pdf