Sjekk in hjemmefra

Sjekk inn hjemmefra SAS har nå lansert en ny versjon av www.sas.no som tilbyr enklere og raskere mulighet til å sjekke inn på Internett. Den nye webplassen får også enklere navigasjon, og et mer moderne og mer anvendelig design. Dagens kunder stiller krav til effektivitet når de skal reise. Derfor arbeider SAS intensivt med å finne smidige og enkle løsninger. Det nye reisekonseptet Scandinavian Direct er det siste eksemplet på dette. I samarbeid med lanseringen av konseptet i juni 2002 ble også SAS' nye webplass presentert. Foruten flere nye funksjoner, har den nye versjonen en enklere og tydeligere navigasjonsstruktur. - SAS' webplass er en av våre viktigste salgs- og kommunikasjonskanaler. Den omsatte i løpet av 2001 over 1 milliard SEK. Vi ser at våre elektroniske kanaler positivt kan bidra til et mer effektivt direktesalg og økte servicemuligheter i samarbeid med våre kunders krav, sier Filip Francke, ansvarlig for SAS Electronic Channels. På den nye webplassen finnes nå alle produkter samlet i en og samme bookingfunksjon. Kunden kan med hjelp fra webinnsjekking registrere seg, sjekke inn og velge sete før han eller hun kommer til flyplassen. Webinnsjekking er mulig å ta i bruk 22 timer før avreise og gjelder for alle passasjerer som reiser på intraskandinaviske linjer samt innenriks i Danmark, Norge og Sverige, uavhengig av billett type. - Vi regner med at webinnsjekk blir en populær funksjon. Selv under testperioden har vi merket stor interesse og fått mange positive tilbakemeldinger. Enkelhet er i fokus og vi vil at våre reisende booker sin reise på www.sas.no, reiser på e-ticket, sjekker inn og velger et sete på webplassen. På denne måten kan kunden gå direkte til gaten når han eller hun kommer fram til flyplassen og slipper dermed å vente. Ved eventuelle forsinkelser eller hvis man bytter gate informeres kunden om dette via SMS, sier Filip Francke. Hovedleverandør av den nye webplasser er Scandinavian IT-Group, Vignette, Microsoft, Adcore og Starsky. For ytterligare informasjon, kontakt: Filip Francke, Director SAS Electronic Channels, tel. +46 070-997 07 14 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00550/wkr0002.pdf