Star Alliance forst ute med å benytte CRS alliance display

STAR ALLIANCE FØRST UTE MED Å BENYTTE CRS ALLIANCE DISPLAY Star Alliance innfører en CRS (Computerized Reservation System) alliance display som gjør det mulig for reisekonsulentene på et og samme skjermbilde å kontrollere tidtabeller og ledig kapasitet på Star Alliance-flygninger. Skjermbildet viser kun Star Alliance direkteflygninger og tilslutninger på den utvalgte reisen. Utifra et eneste skjermbilde får nå konsulentene tilgang til et integrert utvalg av flyforbindelser som Star Alliance-selskapene tilbyr. På en enkel og rask måte kan nå kundenes spørsmål om Star Alliance-tilbud besvares og på den måten tilbys kundene en forbedret service. De individuelle Star Alliance-medlemmene kommer fortsatt til å bli vist med flyselskapets egne koder i CRS-systemet. Star Alliance var først ute med å spesifisere kravene på et CRS-alliance skjermbilde og har derfor banet vei for andre allianser å tilby samme service till sine kunder. Vi er glade for at medlemmene i Star Alliance var først ute med å presentere det nye "alliance display", sier Per Wehlander, prosjektleder for CRS i SAS. Dette er ytterligere et eksempel på våre løfter om å tilby kundene fordeler og våre reisekonsulenter smidige løsninger. Star Alliance ble grunnlagt i mai 1997 og består av Air Canada, Air New Zealand, Ansett Australia, Lufthansa, SAS - Scandinavian Airlines, United Airlines, Thai Airways International og Varig. ANA - All Nippon Airways slutter seg till alliansen i oktober 1999. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS For ytterligere informasjon: Per Wehlander, SAS, tel +46-8-797.29 64 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/07/07/19990707BIT00150/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/07/07/19990707BIT00150/bit0002.doc