Utvidet samarbeid mellom SAS, British Midland og Lufthansa

Report this content

Utvidet samarbeid mellom SAS, British Midland og Lufthansa SAS, British Midland og Lufthansa presenterte i dag en overenskomst om utvidet samarbeid. Disse tre selskapene skaper et sterkt europeisk flyselskapssamarbeid, med økte fordeler for passasjerene og høyere effektivitet for disse tre flyselskapene. Med start den 2 mai kommer flyselskapene til å samarbeide på like markeds- og salgsaktiviteter, gi gjensidig tilgang til hverandres lounger, samordne bonusprogrammene samt innføre code share* på flyvningene fra London Heathrow og Manchester. Samarbeidet skal være fullt ut gjennomført etter sommeren 2000. For SAS passasjerene innebærer dette samarbeidet økte valgmuligheter når det gjelder globale reiser, sier Vagn Sörensen, Senior Vice President, Business Systems Division, SAS British Midland ble grunnlagt for mer enn 60 år siden som en flyskole for RAF piloter og har siden da vokst til den nest største flyoperatøren på London Heathrow. I 1999 transporterte British Midland seks millioner passasjerer til 29 destinasjoner. British Midland eies 20 prosent av SAS, 20 prosent av Lufthansa og 60 prosent er privat eid. * Code share er når to eller flere flyselskaper oppgir sitt flynummer i tidtabellen på en og samme flyvning, mens bare et av selskapene utfører selve flyvningen. For ytterligere informasjon kontakt: Lars Lindgren, Vice President Partnership and Alliances, SAS Tel + 46 8 797 5488 Mobile + 46 70 997 5488 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT01060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT01060/bit0002.pdf