Widerøe og SAS bytter ruter

30. oktober 2011 endrer SAS og Widerøe betjeningen av ruter mellom Norge og København, ved at strekningene Kristiansand – København og Trondheim – København bytter flyselskap. Passasjerene som reiser på de to norske destinasjonene vil fremdeles kunne nyte det samme produktet med tanke på gjennomgående bagasje og et helhetlig tilbud.

Endringen gir gevinster for kundene ved at SAS CRJ900 brukes på Trondheim-København hvor den kan vinne tid og dermed flere korrespondanser i København.

- SAS har nærmere 170 destinasjoner i sitt rutenett fra København, og med SAS’ partnere i Star Alliance nettverket i tillegg, så har man globale forbindelser i tillegg til hyppige frekvenser til Europas storbyer, sier kommersiell direktør i SAS, Robin Kamark.

SAS har totalt 12 fly av typen CRJ-900. De miljøvennlige flyene har 88 seter og ble levert for vel et år siden.
Widerøes helt nye Q400 brukes på Kristiansand-København hvor det blir flere avganger rundt weekend samtidig som de gode forbindelsene med SAS' internasjonale rutenett i København opprettholdes.

- Vi har lang og positiv erfaring med å operere på flyvinger til og fra København. Spesielt ser vi frem til å bringe våre danske kunder til ekte sørlandsidyll, sier salg- og markedsdirektør Bodil Aalde Eian i Widerøe.

Passasjerene vil i løpet av kort tid kunne motta melding om endring av flybyttet direkte, enten via sitt reisebyrå eller fra deres flyselskap.

Slik blir den nye tidtabellen på ukedager:

TRD-CPH           CPH-TRD
06.00-07.40        08.40-10.15
10.45-12.25        13.00-14.35
15.05-16.45        21.00-22.35       (lørdager to- og søndager fire avganger)

KRS-CPH           CPH-KRS
06.10-07.15        08.00-09.05
09.35-10.40        14.25-15.30
16.00-17.05        21.00-22.05       (fredager fire-, lørdager to- og søndager tre avganger)

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11

www.twitter.com/SAS og www.facebook.com/SASSAS

Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2009 transporterte SAS ca 22 millioner passasjerer med en flåte på 177 fly til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737, som til sammen gjør ca 360 avganger daglig. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.

Tags: