Kraftig forbedring av årsresultatet for S.A.T.S Norge

Report this content

Kraftig forbedring av årsresultatet for S.A.T.S Norge Pressemelding fra S.A.T.S Norge, Fredag 6. mai 2004 (Lørenskog 6. mai 2004): Norges største treningssentergruppe S.A.T.S Norge forbedret resultatet i 2003 med 225,5 millioner kroner. Årsresultatet endte på minus 1,3 millioner kroner etter skatt. 2003 ble derfor et positivt vendepunkt for selskapet etter to år med store underskudd. Driftsresultatet korrigert for avskrivninger og nedskrivninger endte på 44,9 millioner kroner mot 10,4 millioner kroner i 2002, en forbedring på 34,6 millioner. Reduserte av- og nedskrivninger på goodwill bidro med 190 millioner kroner av resultatforbedringen fra fjoråret, mens finanskostnadene ble redusert med 17 millioner kroner. Administrerende direktør i S.A.T.S Norge, Grethe Meier er godt fornøyd med resultatet, gitt de foregående årene. - Den positive utviklingen kommer etter at vi har investert store ressurser i medlemmenes trivsel. Vi har pusset opp sentrene for 19 millioner kroner, vi har utviklet nye produkter som CorePuls og satsYOGA og vi premierer de som bruker medlemskapet sitt mer aktivt. Resultatet er mer lojale kunder og en styrket posisjon i markedet. Det gir oss et godt grunnlag for en fortsatt positiv utvikling, sier administrerende direktør i S.A.T.S Norge Grethe Meier. Gjennom året har S.A.T.S konsentrert virksomheten om sine lønnsomme sentre. 3 sentre er solgt, ett senter er nedlagt og selskapet har kjøpt tre franchisesentre. - Det økte fokuset på lønnsomme treningssentre har også medført reduserte driftskostnader, inkludert bemanningskostnader gjennom en mer effektiv kapasitetsutnyttelse. Dette, sammen med en mer stabil medlemsmasse, gir oss et godt grunnlag for fortsatt forbedret lønnsomhet på alle sentrene, sier Grethe Meier. S.A.T.S Norge inngår i S.A.T.S -konsernet som også har virksomhet i Sverige, Danmark og Finland. S.A.T.S-konsernet omsatte i 2003 for 985 millioner svenske kroner og har 260.000 medlemmer fordelt på 116 sentre i hele Norden. På www.sats.no finner du mer informasjon om S.A.T.S. For ytterligere informasjon, ta kontakt med: Anders Hall Grøterud, informasjonsdirektør S.A.T.S Norge, tlf. 92 25 14 45 el. 67 91 50 00 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no