BBC World News viser reportasje om Scandics tilgjengelighetsarbeid

Scandics banebrytende arbeid med tilgjengelighetsspørsmål, dvs. hvordan hotellene fungerer for gjester med nedsatt funksjonsevne, får oppmerksomhet fra internasjonale medier. På lørdag viste BBC World News en reportasje fra den rullestolbundne britiske journalistens Frank Gardners reise i Stockholm. Hotell Scandic Victoria Tower i Kista ble valgt ut for hotellets helhetlige tankegang knyttet til tilgjengelighet.

BBC-teamets oppdrag under reportasjereisen var å få rede på hvordan det fungerer å reise med funksjonshindringer i Stockholm. Programmet følger den legendariske BBC-reporteren Frank Gardner som ble skadet under en reportasjereise i Saudi-Arabia, og som har vært bundet til rullestolen siden 2004. Scandic Victoria Tower, som åpnet i september 2011 ble teamets valg for overnatting i Stockholm. Scandics handikapambassadør Magnus Berglund medvirker og forteller om Scandics arbeid med tilgjengelighetsspørsmål.

– Vi merker tydelig at dette er et hett tema, noe som ikke er overraskende med tanke på at det finnes over 50 millioner mennesker med en eller annen form for funksjonshemning i Europa. Hos oss i Scandic lærer vi opp alle medarbeidere i tilgjengelighet, og innenfor konsernet jobber vi daglig med at hotellene skal være tilgjengelige for alle gjester. Vårt tilgjengelighetsarbeid ser vi som en investering, sier Magnus Berglund, handikapambassadør i Scandic.

Lenke til innslaget: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/fast_track/9746562.stm

For mer informasjon kontakt: Magnus Berglund, handikapambassadør, Scandic, tlf.: +46 8 5173 50 77 Margareta Thorgren, VP Group Communication, Scandic, tel: +46 8 51735254