Elisabeth Emanuelsen kåret til «Årets unge talent” under ”Reiselivets Oscar”

Den 29 år gamle direktøren ved Scandic Holberg ble hedret foran bransjekollegaer under HSMAI Awards på Radisson Blu Plaza Hotel, Oslo tirsdag kveld.

Den gjeve prisen deles ut hvert år til yngre ledere i hotell-, restaurant- og reiselivsbransjen. Til grunn for vurderingen ligger både karrieren frem til dette tidspunktet, og leveransen det siste året. Den som blir valgt må ha utmerket seg i jobben og levert eksepsjonelt gode resultater, eller ha vært spesielt innovativ i sin ledelse.

Juryleder Morten Thorvaldsen beskrev Emanuelsen som en ambisiøs, trygg og omsorgsfull leder da han utropte henne til «Årets unge talent» tirsdag kveld.

- Tusen takk til juryen, til Scandic som har nominert meg, og til alle de dyktige menneskene jeg jobber med hver eneste dag. Dette er en stor ære, og ikke minst en inspirasjon til å fortsette å utvikle meg som fagperson og leder, sier Emanuelsen.

Lang fartstid tross ung alder

Premien for seieren er deltakelse på HSMAI Europe Commercial Summer Camp 2023, hvor både reise, opphold og måltider er gratis.

(Pressemeldingen fortsetter under bildet)

En strålende fornøyd prisvinner med diplomet og statuetten som beviser at hun er "Årets unge talent". Foto: Tone Mella/Scandic Norge

Emanuelsen har ti års erfaring fra hotellbransjen, og har tilbrakt de siste seks av disse i Scandic. Her har hun bekledd en rekke stillinger. Før hun tok over sin nåværende jobb på Scandic Holberg i april 2022, hadde hun samme stilling på Scandic Vadsø. Hun har også vært hotellsjef og ansvarlig for kurs og konferanse på Scandic St. Olavs Plass.

- Elisabeth er en verdig vinner, som har oppnådd sterke resultater etter at hun tok over som leder på Scandic Holberg. Hun scorer høyt på trivsel blant medarbeiderne, samtidig som tilfredsheten blant gjestene er høy. Elisabeth har kort og godt levert på alle parameter etter at hun begynte, sier distriktsdirektør for Oslo-regionen i Scandic Norge, Magne Jacobsen.

Scandics talentprogram

På veien frem til der hun er i dag, gjennomførte Emanuelsen i 2018 og 2019 Talent@Scandic. Dette er hotellkjedens prestisjetunge lederutviklingsprogram, som har til hensikt å utvikle både nåværende og fremtidige ledere.

Under tirsdagens prisutdeling i Sonia Henie-salen på Radisson Blu Plaza Hotel, hadde Scandic også finalister i kategoriene «Årets unge leder» og «Årets hotelier». Direktør Theressa Hansen ved Scandic Oslo Airport og sjefskokk Karoline Sperstad ved Scandic Nidelven gikk ikke til topps, men fikk fra scenen anerkjennelse for innsatsen.

Scandics markedsavdeling fikk også hederlig omtale i to kategorier under utdelingen. Bærekraftkampanjen «A Good Night’s Sleep» ble trukket frem i kategorien «Åpen klasse/godt tenkt», mens lanseringen av nyrenoverte Scandic Holmenkollen Park fikk det samme i kategorien «Årets sosiale medier-kampanjer og aktiviteter».