HSMAI har kåret Europas reiselivssuksesser – Scandic Vulkan vinner igjen!

HSMAI har kåret Europas reiselivssuksesser – Scandic Vulkan vinner igjen!

Under en tilstelning på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo, ble den prestisjetunge HSMAI European Awards 2011 tildelt seks europeiske reiselivsvirksomheter og -ledere torsdag kveld, kort etter HSMAIs strategiske markedsføringskonferanse, som ble avholdt samme sted tidligere på dagen.

HSMAI European Awards er en anerkjennelse av fremtredende eksperter og ledere innen reiselivsbransjen, som bidrar med en innovativ og nytenkende tilnærming til den ekspansive næringen.

Scandic Vulkan, Scandic-kjedens nye hotell i Vulkan-området i Oslo, tok igjen hjem en prestisjetung pris:

Concept Hotel of the Year: Scandic Hotels/Scandic Vulkan

Basert på juryens konklusjon:

The winner has shown a capability to think out of the box about future trends, breaking old habits and instituting new culture with their concept hotels. Through a fresh design and creative market communication they create curiousness and an emotional attachment to their products. Giving us a glimpse of the future of hotels, this chain is setting a standard to be reckoned with. We congratulate Scandic Hotels.

Vinnerne i de andre 6 kategoriene er:

Social responsibility: Amserdam RAI

Social Media: KLM Royal Dutch Airlines

Educator of the Year: Kjell Raymond Gangdal, d2o

High Achieving Performance Enhancer of the Year: Monique Jaspers-Wijn, Sabre Hospitality Solutions

CEO of the Year: Torgeir Silseth, Nordic Choice

I tillegg ble Luca Guerrieri, som ble kåret til Destination Developer of the Year 2010, tildelt sin pris under torsdagens tilstelning.

Om Scandic Vulkan

Et moderne hotell med en attraktiv beliggenhet på Vulkan i Oslo, langs Akerselva og kun et steinkast fra Grünerløkka.  Scandic Vulkan åpnet i oktober 2011. Vulkan er et område i Oslo som representerer innovasjon, kreativitet og kultur. Hotellet ligger mellom trendy Grünerløkka med koselige kaféer, utesteder og parker, samt kulturinstitusjoner og kreative skoler, og koselige St. Hanshaugen. Scandic Vulkan det første hotellet i Norge i energiklasse A.

Om HSMAI Europe

HSMAI Europe er den europeiske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, en kilde til kunnskap, samhold og erkjennelse av ledere som er dedikert til yrkesutvikling, omsetningsvekst, inntektsmaksimering, markedsføring og merkevarebygging.

HSMAI er en verdensomspennende organisasjon for salgs- og markedsføringsledere, som representerer alle deler av reiselivsbransjen. Med sitt sterke fokus på etterutdanning er HSMAI blitt ledende på å spore opp og formidle trender innen reiselivsnæringen og markedsføringsledelse, i tillegg til at organisasjonen introduserer medlemmer og kunder for hverandre. Les mer på www.hsmai.eu eller www.hsmai.no

For mer informasjon og intervjuer, kontakt:

Kristine Schaug, Communication Manager, Scandic Norge, tel: +47 90 50 27 78

Foto - Concept Hotel of the Year: Tine Birkeland, Concept Communication, Axel Huus, Salgs- og Markedsdirektør Scandic Hotels Norge, Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør Scandic Hotels Norge, Kristine Schaug, Country Marketing & Communication Manager Scandic Hotels Norge