Jamie’s Italian og Scandic med unikt og eksklusivt partnerskap

Oslo, 22. januar 2014. Jamie Oliver og Scandic åpner høsten 2014 den første Jamie`s Italian restauranten i Norden. Avtalen innebærer at Scandic vil bli Jamie`s Italians eksklusive driftspartner i regionen, og den første restauranten vil åpne i Stockholm.

Jamie`s Italian har allerede opparbeidet seg tusenvis av tilhengere, gjennom å skape italienskinspirerte nabolagsrestauranter, hvor gjestene kan slappe av, dele og nyte hverandres selskap. Restaurantene er designet for å være rimelige og tilgjengelige, og et sted hvor alle føler seg velkommen. Konseptet er basert på å tilby smakfull og enkel italiensk mat, gjennom kun å benytte de beste og friskeste råvarene. Alt som produseres i Jamie`s Italian skal være sunt og bærekraftig, og dette synet på kvalitet og sosialt ansvar er et syn som er sterkt forankret i Scandic.

—  Vi har jobbet med folkene i Scandic i snart fem år med en lang rekke prosjekter, og jeg er svært opprømt over å nå kunne samarbeide med dem om laseringen av Jamie`s Italian i Norden. Det er fantastisk å kunne jobbe med et så kreativt, innovativt og profesjonelt team, og jeg klarer nesten ikke å vente med å se resultatet når vi åpner den første restauranten i Stockholm. Det blir episk, sier Jamie Oliver.

Jamie`s Italian åpnet sin første restaurant i England I 2008, og er nå elsket av gjester over hele verden i land som Australia, Russland, Singapore og Tyrkia. Selv om Scandic og Jamie`s Italian vil ekspandere videre i Norden er fokuset først og fremst på den første restauranten i Stockholm.

—  Vår ambisjon er alltid å utvide vårt tilbud og tilby ekstraordinære tjenester til våre gjester. Som en del av denne ambisjonen ønsker vi å fokusere ytterligere på våre restauranter og barer, og å skape mer inspirerende opplevelser. Derfor arbeider vi med de som deler vårt engasjement rundt kvalitet, service og verdier. Vi er spesielt stolte over partnerskapet og fremtidsplanene vi har med Jamie`s Italian, sier Frank Fiskers, konsernsjef i Scandic Hotels.

Den første restauranten åpner i Scandic Anglais, i sentrum av Stockholm. Scandics samarbeid med Jamie Oliver startet i 2009, og siden den gang har Scandics gjester kunnet velge retter fra en meny som har vært utviklet og sammensatt av Jamie Oliver og Scandics Food & Beverage team.

Partnerskapet med Jamie`s Italian vil på sikt trolig også resultere i etableringer i det norske markedet.

—  Hvor raskt og i hvilke markeder de neste restaurantene vil bli etablert er for tidlig å si noe om, men det er ingen hemmelighet at vi også i Norge har stor tro på konseptet og partnerskapet med Jamie`s Italian. Det blir imidlertid viktig å hente erfaringer fra den første etableringen i Stockholm før vi konkretiserer de norske planene, sier direktør for Food & Beverage, Morten Malting, i Scandic Norge.

Bildetekst: På bildet ser vi Jamie Oliver, og i bakgrunnen Morten Malting, direktør for Food & Beverage i Scandic Hotels Norge.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Ulrika Garbrant, Vice President Food & Beverage, Scandic Hotels

Telefon :+46 (0)8 517 352 12, E-post: ulrika.garbrant@scandichotels.com

Morten Malting, Director of Food & Beverage, Scandic Hotels Norge

Telefon: + 47 95 76 66 46, E-post: morten.malting@scandichotels.com

Martina Tengvall, PR Manager, Scandic Hotels
Telefon: +46 709 73 50 70, E-post: martina.tengvall@scandichotels.com

Chloe Green, Restaurant PR Manager, Jamie Oliver

Telefon: +44 20 3375 5621, E-post: chloe.green@jamieoliver.com

Se mer på: www.jamiesitalian.com

Mer om Jamie`s Italian
Den første Jamie`s Italian åpnet I 2008 I Oxford, England. Det er nå til sammen 35 Jamie`s Italian restauranter i England, i tillegg til 9 internasjonale restauranter fra Sydney til Dublin.

Mer om Scandic
Hver dag arbeider Scandics 7 500 medarbeidere mot ett eneste mål – at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, samfunnsansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens ledende hotellkjede med rundt 160 hoteller i åtte land og totalt 29 849 hotellrom og en omsetning på 923 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – vi skal være et sted hvor mennesker møtes, jobber og inspireres.

scandichotels.no