Ny sjef for Technical Services

Jonas Granström begynte 5. november som Vice President for Technical Services hos Scandic Hotels. Han blir med det hovedansvarlig for teknisk vedlikehold og utvikling av Scandic-kjedens 160 hoteller i ni land. Jonas kommer fra stillingen som administrerende direktør i Skanska Nya Hem AB.

Scandic Hotels fortsetter å ekspandere. I 2012 og 2013 åpner Scandic sju nye hoteller samtidig som selskapet investerer over en halv milliard kroner i renovering av eksisterende hoteller. Jonas Granström inntar dermed en nøkkelrolle i Scandic som VP Technical Services. Han har ansvaret for det overgripende tekniske vedlikeholdet av Scandic sin portefølje og teknisk konsultasjon ved nye hotell- og renoveringsprosjekt. Jonas vil rapportere til Martin Creydt, som er Chief Development Officer hos Scandic.

–De siste årene har Scandic vokst kraftig og økt sin hotellportefølje. Vi har også jobbet med å tydeliggjøre Scandic som hotellkjede. Jonas passer ypperlig inn i det videre arbeidet med sin erfaring og kompetanse, sier SVP & Chief Development Officer Martin Creydt i Scandic.

Jonas Granström har stor og tung erfaring fra eiendomsbransjen. Han kommer fra Skanska der han har jobbet i ulike stillinger i 22 år. Jonas er utdannet sivilingeniør med spesialisering innen vei og vann fra KTH i Stockholm.

–Det blir spennende å lede utviklingen innen Scandic sin tekniske prosjektvirksomhet. Jeg håper å kunne bidra til fortsatt ekspansjon gjennom min erfaring fra bygg- og eiendomsbransjen, sier nyansatt VP for Technical Services Jonas Granström i Scandic.

For mer informasjon:

Martin Creydt, SVP & Chief Development Officer, Scandic, Tlf: +46 08-517 35 167