Nye direktører på Scandic Solli og Scandic Holmenkollen Park

Claus Petersen tiltrer som ny direktør på Scandic Solli og Bjørn Runar Johansen tar over samme stilling på Scandic Holmenkollen Park. Begge er rekruttert internt.

- Det er med glede jeg kan si at Claus Petersen og Bjørn Runar Johansen tar over som hotelldirektører på henholdsvis Scandic Solli og Scandic Holmenkollen Park, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold

Tar over flaggskip
Scandic Holmenkollen Park får en ny mann ved roret. Bjørn Runar Johansen kommer fra stillingen som hotellsjef for Scandic Fornebu hvor han har vært siden åpningen av hotellet i 2012. Han ser frem til å ta fatt på nye oppgaver.

- Scandic Holmenkollen Park er ett unikt hotell med mye historie og mange kompetente medarbeidere. Jeg er ydmyk oppgaven og stolt over å få overta som hotelldirektør på ett så stort og spesielt hotell , sier Petersen.

Johansen har også tidligere vært del av en arbeidsgruppe som jobbet på tvers av flere hoteller og hatt en ledende stilling på bla annet Clarion Royal Christiania i Oslo.

Til Scandic Solli
På nyrenoverte Scandic Solli tiltrer Claus Petersen som ny hotelldirektør. Petersen kommer fra stillingen som hotelldirektør for Scandic Holmenkollen Park hvor han har vært i 9 år. Han gleder seg til fortsettelsen og nye utfordringer.

- Etter ni veldig begivenhetsrike år ved ærverdige Holmenkollen Park, skal det bli spennende og morsomt å komme til et helt oppgradert og nyoppusset hotell. Jeg gleder meg spesielt til å treffe alle mine nye kolleger som jeg har hørt mye godt om. 7. september vil bli en ny merkedag for meg, sier Petersen.

Petersen er et kjent fjes i bransjen og har gjennom årene blant annet hatt ledende stillinger på både Scandic Seilet i Molde og Radisson Blue Hotell Plaza.

Rekruttert internt
Både Johansen og Petersen kommer fra Scandic-systemet. Steen-Mevold mener dette gir dem en gode forutsetninger for å lykkes.

- At både Bjørn Runar og Claus kommer fra andre stillinger hos oss gjør at de kjenner godt til selskapet. De har begge tidligere gjort det meget bra på sine respektive hoteller og jeg har vet at de vil fortsette å gi gjestene våre mange svært gode hotellopplevelser, sier Steen-Mevold.

Både Johansen og Petersen tiltrer sine stillinger 7. september 2015.

For mer informasjon, kontakt:
- Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge: +47 951 79 390

- Tine Birkeland, markedsdirektør, Scandic Norge: +47 922 11 936, Tine.Birkeland@scandichotels.com