Robert Amundsen kåret til «Årets unge leder» på «Reiselivets Oscar-utdeling»

Scandic Norges CRM Manager ble hedret for sin innsats de siste to årene under HSMAI Awards på Clarion Hotel Oslo tirsdag kveld.

Amundsen har jobbet i sin nåværende stilling i Scandic Norge siden 2016. I løpet av denne tiden har han gjennomført selskapets interne lederutviklingsprogram, vært en tydelig og utviklingsorientert leder for kundeservicesenteret og bidratt til å løfte lojalitetsprogrammet Scandic Friends til nye høyder.

I juryens begrunnelse, som ble lest opp fra scenen, ble det blant annet trukket frem at Amundsen «…omtales som en kunnskapsrik motivator, som ser løsninger der mange andre ser problemer, og hele tiden er på jakt etter å utvikle virksomheten videre». Han ble også hyllet for sin kommersielle forståelse og tekniske kompetanse, og sin evne til å hele tiden ha kunden i fokus.

- Jeg er veldig stolt og takknemlig over å motta en slik pris. Takk til mine kollegaer i Scandic som spiller meg god, og er med på å utfordre gårsdagens sannheter for å tenke nytt og utvikle virksomheten videre, sier prisvinneren.

Under Amundsens ledelse har Scandics kundesenter vunnet Kundeserviceprisen de siste to årene, og i samme periode har han rekruttert om lag 130 000 nye medlemmer til Scandic Friends. Med unntak av det første pandemiåret, har lojalitetsprogrammet vokst kontinuerlig, og i 2021 bidro det alene til nærmere 700 000 romnetter for Scandic Norge.

- Roberts bidrag til Scandic har vært meget solid siden han begynte hos oss i 2016, og de siste to årene har prestasjonene vært eksepsjonelle. Han har vist sin styrke i en utfordrende tid, og har bidratt med data og innsikt som har hjulpet oss til å gjøre gode vurderinger og treffsikre tiltak, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

Den 35 år gamle romerikingen har en bachelorgrad i markedsføring fra BI, og har bygget seg opp erfaring med CRM-arbeid og analyse gjennom ulike roller i Edda Media, Amedia og Recoordinate.

HSMAI er en organisasjon for salgs- og markedsføringsledere over hele verden, og representerer alle deler av reiselivsbransjen. Den årlige prisutdelingen ble satt på vent under pandemien, men tirsdag 26. april var det endelig klart for å hedre de som har evnet å omstille seg, gå nye veier og lykkes i de to annerledesårene vi nå kan se tilbake på.

Det ble en begivenhetsrik kveld for Scandic Norge. I tillegg til Amundsen, som ble «Årets unge leder», ble hotelldirektør Thomas Ødegård kåret til «Årets hoteliér» under den prestisjetunge prisutdelingen. Ødegård er hotelldirektør for Scandic Park Sandefjord og Scandic Havna Tjøme. Det ble også hederlig omtale til Scandic Norge i kategorien «Årets interne rollemodell» for arbeidet med internkommunikasjon under pandemien.

Alle prisvinnerne samlet på scenen på Clarion Hotel Oslo tirsdag kveld. Foto: Tone Mella/Scandic Norge