Scandic med to av tre finalister i Twinings Best Breakfast

Scandic Nidelven og Hotel Norge by Scandic er i finalen i Twinings Best Breakfast – det uoffisielle norgesmesterskapet i hotellfrokost.

Dette er 17. gang av 18 mulige at Scandic Nidelven tar seg til finalen i konkurransen. Det berømte frokosthotellet har gått helt til topps i 14 av disse. Bergens storstue, Hotel Norge by Scandic, har hevdet seg i konkurransen og vært i semifinalen tre år på rad. Dette er første gang hotellet tar steget helt opp og er med i finalen.

- Konkurransen er beinhard, og jeg er utrolig stolt over at vi har med to hoteller i årets Twinings Best Breakfast-finale. Frokosten er en veldig viktig del av hotellopplevelsen, og for mange det siste de gjør før de sjekker ut fra hotellet. Jeg vil rette en stor takk til frokostheltene våre, som legger ned et stort arbeid for å skape uforglemmelige opplevelser for gjestene våre, sier direktør for mat og drikke i Scandic Norge, Morten Malting.

Finalen i Twinings Best Breakfast arrangeres 7. november på Gimle Kino i Oslo. Scandic-hotellene konkurrerer i kategorien for kjedehoteller, og får selskap av Thon Hotel Lofoten i finalen.

- Nivået på frokostene blir bare høyere og høyere, og årets finalister er ekstremt godt besøkt og grundig vurdert. De fortjener å være i finalen, og har levert strålende totalopplevelser i året som har gått. Det er små detaljer som skiller, men matkvalitet, servicenivå og fokuset på bærekraft er noen av elementene vi er opptatt av når vi gjør våre vurderinger, sier Marketing Manager Lena Risa Andersen i Haugen-Gruppen, som er ansvarlig for Twinings Best Breakfast i Norge.

Lars Vestad
Kommunikasjonssjef, Scandic Norge
lars.vestad@scandichotels.com

Om Scandic Norge
Scandic Norge er en del av Scandic Hotels Group, som er Nordens største hotellkjede med om lag 280 hoteller og 58 000 rom i drift og utvikling. I Norge driver Scandic mer enn 80 hoteller fra Kristiansand i sør til Nordkapp i nord. Scandic er en ledende aktør innen bærekraft, og har vært en pioner innen implementering av bærekrafttiltak i hotellvirksomheten.