Scandic og Live Nation Entertainment innleder unikt samarbeid om besøkende verdensartister

Stockholm, 25.10.2011

Nå kan Scandic tilby hotellgjestene sine konsertpakker med overnatting, middag og billetter til de største konsertene og arrangementene i Norden. Artistene, bandene deres og alt av medreisende personale kan bo på Scandic, samtidig som konsert­arrangøren Live Nation kan ordne VIP-events i hotellkjedens restauranter og barer.

Avtalen mellom konsertarrangøren Live Nation og billettforhandleren Ticnet, som sammen kalles Live Nation Entertainment, og hotellkjeden Scandic, er helt unik. Den gjelder i perioden 2011–2013 og omfatter hele Norden.

-      Samarbeidet med Live Nation Entertainment gir oss en enestående mulighet til å tilby Scandics gjester en hyggelig helhetsopplevelse med hotell­over­natting, en god middag og billetter til de mest ettertraktede konsertene og arrangementene, sier Anders Ehrling, konsernsjef i Scandic.

-      Vi har valgt å samarbeide med Scandic fordi det er en kjede som jobber for å tilby sine kunder en helhetsopplevelse som også inneholder under­hold­ning. Vi ser en tydelig kobling til vår virksomhet. Mange fans ønsker overnatting når de går på arrangementene våre. Både Live Nation og Scandic vil sammen skape den beste opplevelsen for artistens fans, sier Tobias Ekman, Commercial Director i Live Nation Nordic.

Scandic kommer til å informere om de aktuelle arrangementene på www.scandichotels.no, hotellene og direkte til kundeklubben som består av over 700 000 stamgjester fra små og store bedrifter.

For mer informasjon, kontakt:

Kristine Schaug, Pressesjef Scandic Norge, +47 90502778
Christine Kullgren, Head of Corporate Communications, +46 709 73 56 34