Scandics Vegard Johansen er årets unge leder

Under gårsdagens HSMAI-kåring ble Scandics Vegard Johansen kåret til årets unge leder i reiselivsbransjen. Han har gjort en svært god jobb med å sikre lønnsomhet og tilfredshet blant kunder og ansatte i en krevende tid for hotellene i vest.

– Det er helt fantastisk å få en slik pris i konkurranse med så mange flinke mennesker! Det siste året har vært utfordrende, men dette er med å vise at alt det harde arbeidet mine kolleger og jeg har lagt ned har gitt resultater, sier Johansen.

Vegard sitter både i ledergruppen til Finance og i ledergruppen for Distrikt Vest som totalt har ansvaret for 15 hoteller i Scandic Norge. Han har til daglig lederansvaret for Business Controllerne i Distrikt Vest, samt F&B controlling.

Nominert av sine egne
Torsdag kveld var 12 kandidater nominert til prisen som årets unge leder i reiselivsbransjen. De var alle nominert av sine egne toppledere. Administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold har ikke annet enn lovord å si om Johansen.

– Vegard har gjort en fantastisk jobb og prisen er vel fortjent. Han har vært svært aktiv i sin rolle som «økonomisjef» i krevende omstillingsprosesser for hotellene i vest. Vi har også vært gjennom en stor integrasjonsprosess med Rica hvor Vegard har, i kraft av sin lederstil, erfaring og kompetanse, vært en svært viktig nøkkelperson i denne endringsprosessen, sier Steen-Mevold.

Vinneren selv er glad for mulighetene han har fått i Scandic.

– Jeg hadde noe ledererfaring da jeg kom til Scandic, men jeg har absolutt fått testet evnene mine. Restaurant- og hotellvirksomhet er noe som virkelig ligger mitt hjerte nært, og jeg gleder meg til å ta fatt på utfordringene rundt neste sving, sier Johansen.

For mer informasjon, kontakt: