Snarvei til Bruce Springsteen med bransjens største stamgjestprogram

Scandic Friends er den nordiske hotellbransjens største stamgjestprogram. Siden starten i 2008 har antallet medlemmer vokst til ca. 930 000. I høst passerer stamgjestprogrammet én million medlemmer.

Det mest populære er å bruke poengene til bonusnetter på Scandic, men også hos samarbeidspartnere som f.eks. den finske hotellkjeden Lapland Hotel. Nå vokser Scandic friends ved at flere opplevelser legges til i stamgjestprogrammet.

Et eksempel er konsert- og arrangementsbilletter, hvor Scandics samarbeid med Live Nation kan gi stamgjestene tilgang til vanskelig tilgjengelige billetter. En annen hilsen som Top floor medlemmer får på rommet, kan det være produkter fra merker som Scandic samarbeider med. I løpet av våren får kvinnelige Top floor medlemmer hudpleieprodukter fra FACE Stockholm til å ta med hjem, og på andre hoteller sjokolade fra Jamie Oliver. Dette signaliserer omtanken som kjennetegner stamgjestprogrammet.

–Samarbeidet med Live Nation lar oss tilby stamgjestene våre attraktive konsertbilletter, både via opptjente poeng og via konkurranser, forteller Anna Andersson, ansvarlig for stamgjestprogrammet. – I forrige uke fikk Top floor-medlemmene våre tilbud om å kjøpe billetter til Bruce Springsteens utsolgte konserter i Stockholm og København for poeng. Ti Top floor-medlemmer ble dessuten lykkelige vinnere av både overnatting og billetter til en av konsertene, og fem vinnere skal reise til Oslo for å se Bon Jovi.

Det viktigste er følelsen av å være ekstra velkommen
Stamgjestprogrammet blir stadig mer tilpasset etter det enkelte medlemmet. I dag har Scandic alle muligheter til å møte stamgjestene med skreddersydde tilbud som passer dem perfekt og som øker verdien av medlemskapet.

–Det å føle seg velkommen til sitt «andre hjem» er det som verdsettes høyest hos stamgjestene våre. De er uhyre viktige for oss, noe vi vil at de skal merke gjennom Scandic Friends, avslutter Anna.

Scandic Friends har fire medlemsnivåer – 1st, 2nd, 3rd og Top floor – som baserer seg på antallet hotellnetter i den siste 12-månedersperioden. Alle stamgjester får en dagsavis for hver hotellnatt, poeng og bonusnetter, stamgjestkvelder, rabatt i restauranter og hotellshop og gunstige tilbud i helger og ferieperioder. Mange aktiviteter gjennomføres på lokalt nivå, hvor de enkelte hotellene utarbeider sine unike aktiviteter og inviterer sine egne stamgjester. I tillegg kommer skreddersydde tilbud, f.eks.
konsertbilletter.

For mer informasjon, kontakt:

Anne Birte Vik, ansvarlig for stamgjesteprogrammet i Norge, +47 97 41 58 39
Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarlig Scandic, +46 709 73 52 31