Sol - ny administrerende direktør og landsjef i sverige

SOL - Ny Administrerende Direktør og Landsjef i Sverige Pål Bruu er med virkning fra i dag utnevnt til administrerende direktør for Scandinavia Online Passagen AB i Sverige (SOL Sverige). Han har tidligere innehatt stillingen som Vice President ansvarlig for nordisk salg i Scandinavia Online-konsernet (OMSE:SCOL; OSE:SCO). SOLs nåværende landsjef i Sverige, Annika Söderberg, har sagt opp sin stilling for å söke nye utfordringer uten for SOL-konsernet. Pål Bruu, som ble ansatt i Scandinavia Online-konsernet i 2000 som administrerende direktör for SOL's datterselskap Bid2Day AB. Siden januar i år har han arbeidet som Vice President og ansvarlig for nordisk salg i SOL-konsernet. Før han kom til SOL jobbet Bruu i Coca Cola Kalddrikk i Sverige som salgs- og markedsdirektør. Han er sivilökonom med fordypning i markedsføring og ledelse fra Handelshøyskolen BI i Oslo. "I sine 13 måneder i SOL har Annika Søderberg redusert vår svenske kostnadsbase, og hun har vært en drivende kraft i omstillingen av SOL Sverige fra et rasskt voksende Internett-selskap til et disiplinert og kostnadsbevisst selskap med en sterk fokus på å skape reelle verdier for våre betalende kunder," sier Birger Steen, konsernsjef i SOL, i en kommentar. "Pål Bruus störste utfordring blir å omsette denne posisjonen i inntektsvekst og lönnsomhet". For ytterligere informasjon, ta kontakt med: Birger Steen (konsernsjef), +46 709 35 28 18, birger.steen@scandinaviaonline.se ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT01080/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT01080/bit0001.pdf