SAS er godt i rute med kostnadsprogrammet og senker forretningsprisene med 20%

SAS er godt i rute med kostnadsprogrammet og senker forretningsprisene med 20% Fra 26.oktober kan forretningsreisende hos Scandinavian Airlines over hele Skandinavia reise til 20% lavere pris. Moderne forretningsreisende har gitt klar tilbakemelding til flyselskapet om at de ønsker lavere priser, en god frokost, kaffe og dagsferske aviser. -Verden har forandret seg, passasjerene har forandret seg og SAS forandrer seg. Derfor lanserer vi en stor omlegging av forretningstilbudet, sier Stein Nilsen, lederen for Scandinavian Airlines i Norge. -SAS er i rute i arbeidet med kostnadsprogrammet Turnaround, som går ut på å kutte kostnadene med 13-14 milliarder svenske kroner innen 2005. Med dette gode arbeidet ser SAS seg nå i stand til å kutte prisene til kundene, sier Nilsen. Prisene kuttes 20% på hele kortlinjenettet i Skandinavia og da blir forskjellen til våre konkurrenter kun kr. 350,- T/R på norsk innenriks og kr. 540,- på ruten Oslo-Stockholm T/R . -Men priskuttet betyr ikke at vi kutter omtanken for våre passasjerer, forsikrer Stein Nilsen. - Vi skal fremdeles ha det beste rutenettet og tidtabeller, vi skal tilby enkle og effektive reiseløsninger som self service automater, Internett innsjekking, SMS-tjenester og billettløse reiser. Om bord kommer vi til å tilby en god frokost, varme og kalde drikkevarer og aviser, sier Nilsen. De nye forretningsbillettene vil være i salg fra 9. oktober, mens reisestart er 26.oktober. For mer informasjon, vennligst kontakt: Merete Møystad, markedssjef Scandinavian Airlines tlf. 95 71 87 50 Siv Meisingseth, informasjonssjef Scandinavian Airlines tlf. 95 71 61 45 SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/12/20030912BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/12/20030912BIT00110/wkr0002.pdf