SMS ved forsinket bagasje

SMS ved forsinket bagasje Nå inviteres 5 000 kunder som reiser ofte med Scandinavian Airlines, til å teste en ny informasjonstjeneste: ved ankomst får kunden en SMS dersom bagasjen av en eller annen grunn er forsinket. Meldingen forteller også om når bagasjen forventes å komme fram. For de som velger å knytte seg til tjenesten, finnes, når bagasjen er forsinket, en SMS i mobiltelefonen allerede når man stiger av flyet. Kunden kan da kontakte SAS-personalet direkte eller bestemme seg for å vente til bagasjen ankommer, i stedet for å kaste bort tid ved bagasjebåndet. - For de reisende kan tid ofte være en mangelvare, sier Peter Söderlund, ansvarlig for Scandinavian Airlines utvikling av bakkeprodukter. -Så snart vi vet at bagasjen er forsinket, skal også kunden få denne informasjonen. Kundetesten av SMS ved forsinket bagasje pågår fram til 31. mai. Om testpersonene er fornøyde, innføres tjenesten for alle SAS EuroBonus- medlemmer, samt Travel Pass-reisende. I 2002 var 0,7 prosent av bagasjen med Scandinavian Airlines forsinket, så det kreves en stor gruppe reisende for at testen skal fungere. De fleste bagasjeforsinkelser oppstår ved bytte av fly på store flyplasser. Scandinavian Airlines har allerede utviklet flere SMS-tjenester. Alle reisende kan for eksempel enkelt bestille informasjon om avgangs- og ankomsttider for dagens flyginger. Reisende med Travel Pass eller Travel Pass Corporate kan registrere seg en gang og siden automatisk få SMS om justeringer i avgangs- eller ankomsttid på bookede flyginger. Mer om disse tjenestene finnes på www.sas.se. - Flere mobile tjenester kan forventes framover, lover Peter Söderlund. -Disse kommer til å bli ennå mer innovative i neste generasjons mobiltelefoner. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Peter Söderlund, SAS, Director Product Development On Ground tlf. +46 (0)709 97 11 04 SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00550/wkr0002.pdf