Mange mister p-plasteret i vann: Fra p-plaster til p-pille - ufarlig?

Report this content

Mange mister p-plasteret i vann: Fra p-plaster til p-pille - ufarlig? Mange kvinner som har byttet ut p-pillene med p-plaster, men opplevd at plasteret faller av, lurer på om de kan gå tilbake til pillene igjen med en gang. Det kan de. Hjørdis Jølsum, som er produktsjef i divisjon gynekologi i Schering AS, har fått mange telefoner fra kvinner som lurer på hvordan de kan gå fra prevensjonsplaster til p-piller. De har erfart at plasteret har falt av i dusjen eller under svømming. Jølsum kan fortelle at å bytte til p-piller ikke er noe problem, men at du kan velge om overgangen skal være med eller uten blødning. Mange kvinner foretrekker at blødningene kommer som normalt. Skiftet kan foregå på to måter: · Ved å starte byttet fra plaster til p-piller samme dag som plasteret fjernes, unngår kvinnen blødninger · Ved å vente i 7 dager før man starter med p-pille får kvinnen blødning Er du usikker på bruk av p-piller eller har andre spørsmål så anbefaler Jølsum at du snakker med en gynekolog eller fastlegen din. Du kan også finne informasjon om prevensjon her: www.femallife.com Lysaker 3. juni 2004 Schering Norge AS For ytterligere informasjon kontakt: Hjørdis Jølsum, Produktsjef gynekologi, Mob. 913 21 524 E-mail: hjoerdis.joelsum@schering.de Schering AS er et datterselskap av Schering AG, et forskningsbasert legemiddelselskap. Selskapets virksomhet er fokusert på: fertilitetskontroll og hormonterapi, diagnostikk og radiografiske legemidler, dermatologi og spesialisert terapi for alvorlige sykdommer i det sentrale nervesystem, onkologi og hjerte/kar. Som en global aktør ønsker Schering å ha en ledende posisjon på disse områdene. Selskapets sterke forsknings- og utviklingsressurser sammen med et nettverk av eksterne partnere sikrer at Schering kontinuerlig vil utvikle nye lovende produkter. Selskapet vil gjennom forskning bidra til medisinske femskritt i sin streven etter forbedret livskvalitet: Making Medicine Work UN 04-142 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no