Report this content

PRESSEMELDING: Cebit suksess lanseres først i Norge: Hvilken kjendis ligner du mest på? (Oslo, 26.03.04) Ta bilde av deg selv, send det på MMS, og innen få sekunder får du se hvilken kjendis du ligner mest på og litt informasjon om kjendisen. Det er hovedideen bak den nye MMS-tjenesten som Inpoc lanserer i Norge. Inpoc har fått de nordiske rettighetene for MMS-tjenesten Twin Factor®. - Utviklingen innenfor MMS skyter fart og vi ser at stadig flere bruker bilder som en del av mobilkommunikasjonen. I takt med dette vokser det frem et ønske om mer MMS-underholdning på mobilen. Vi henter nå hjem et internasjonalt konsept som skapte meget stor media- og bransje-interesse på Cebit-messen som nettopp ble avholdt.. Man sender et bilde av seg selv på MMS og i løpet av få sekunder ser man hvilken kjendis man ligner mest på. Avtalen omfatter også resten av de nordiske landene og kan utvides til flere europeiske land, sier Per Håkon Fasting, adm.dir i Inpoc. Mange ulike samarbeidspartnere Inpoc skal selge, markedsføre og drive Twin Factor® i de skandinaviske landene. Avtalen kan bygges ut til også å omfatte andre europeiske land. Produktet vil selges gjennom Inpoc-kanalene Inpoc.no - Inpoc-Magasinet som er ute hos medlemmene nå - og på Inpoc wap. Videre vil en rekke av Inpocs partnere også selge produktet - innenfor dags- og ukepresse, TV og Internett. - Twin Factor® er god mobilunderholdning og benytter de mulighetene som ligger i moderne teknologi. Dette er en tjeneste som hovedsaklig retter seg mot tenåringer og litt mer voksen ungdom, forteller Fasting. Om Twin Factor® Twin Factor® er ett patentbeskyttet tjenestekonsept der man kombinerer MMS, kameratelefoner og avansert software for ansiktsgjenkjenning. Brukeren tar et portrettbilde og sender det til en server der det sammenlignes med bilder av en rekke kjendiser. Avsenderen får så et svar med bilde av sin tvilling, informasjon om vedkommende, og et mål på hvor stor likheten er. Twin Factor er laget av det svenske software selskapet Softhouse. Fakta om Inpoc Inpoc er eid av Schibsted Telecom og er i dag norsk markedsleder på mobilt innhold og tjenester. Selskapene ble etablert i år 2000 og er 100 prosent eid av Schibsted. Schibsted Telecom har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Schibsted Telecom omsatte i fjor for 122 millioner kroner. Selskapet har to virksomhetsområder: - ASP-virksomheten leverer infrastruktur og applikasjoner innenfor mobilområdet til kunder som f.eks. NRK, VG, Netcom og Egmont - Inpoc-selskapets eget merkenavn tilbyr mobile underholdnings- og kommunikasjonstjenester tilpasset ungdomssegmentet. Inpoc.no er norges største nettsted for mobile tjenester. Inpoc har over 300 000 registrerte medlemmer og utgir et eget magasin til disse. For mer informasjon vennligst kontakt Per Håkon Fasting, adm.dir Schibsted Telecom A/S, mobil 90 88 11 91 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/26/20040326BIT20640/bild.html Bilde