Report this content

SchlumbergerSema går sammen med Sun for å tilby utstyrsmessige dataløsninger over hele verden Kombinert styrke tilbyr kunder bedre valgmuligheter og fleksibilitet, og matcher IT-ressurser med forretningsmål på dynamisk vis Houston og Santa Clara, California, 1. oktober 2003 - SchlumbergerSema, Schlumberger Limiteds (NYSE: SLB) forretningssegment for informasjonsteknologi (IT) og Sun Microsystems, Inc. (Nasdaq: SUNW) annonserte i dag en avtale som vil bringe utstyrsmessige dataløsninger til kunder i energi-, finans-, telekommunikasjons- og offentlige sektorer verden over. Avtalen gjør SchlumbergerSema, medlem av Sun iForce(sm), i stand til å utplassere Suns utstyrsarkitektur slik at kunder innenfor disse sektorer kan matche IT-søk med forretningsbehov på en dynamisk måte. Disse kundene kan ha en globalt tilgjengelig og sikker ekstern forretningsløsning som inkluderer konsultasjon og styringstjenester som et alternativ hos SchlumbergerSema. "Med SchlumbergerSema og Sun har kunder mulighet til å gradere opp og ned på behandlingskapasitet, såvel som å bare betale for benyttede enheter, noe som gjør selskaper i stand til å forutsi og kontrollere kostnader ved delte, sikre IT-ressurser", sa Hossein Sazegar, vice president for Computing Infrastructure Outsourcing i SchlumbergerSema. "Vår erfaring i å levere løsninger for variable kostnader og variabel kapasitet, har vist at slike modeller kan imøtegå forretningsmål om å generere umiddelbar kostnadseffektivitet og øke avkastningen på investeringer." Suns åpne, sikre infrastrukturer for datautstyr samt prismodell, kombinert med SchlumbergerSemas ekspertise når det gjelder produksjon av løsninger for IT-forretninger, kan levere tilpassede betal-for-bruk alternativer for datanettverk som hjelper hver kunde med å imøtegå sine markedsspesifikke forretningsprioriteringer. Kunder vil kunne betale for dataressursene de bruker ved hjelp av Suns evner til ressursmåling. Den komplette løsningen fra SchlumbergerSema vil videre inkludere: · Alliert sikkerhet fra Java Card(tm) identitetsmerke ved hjelp av servere for nettverksidentitet, som styrer identiteter og kontrollerer tilgang til nettverkene, applikasjonene og utstyret; · Totale, kostnadseffektive supporttjenester verden over, fra klientoperasjonen til skrivebordet. "Sun jobber med SchlumbergerSema fordi de er en ledende leverandør av teknologiske tjenester, som lenge har hjulpet kunder med å kontrollere IT-kostnader og -problematikk", sa Patricia C. Sueltz, executive vice president i Sun Services. "Denne avtalen demonstrerer at Suns datautstyr- initiativ opparbeider seg solid bevegelse og framdrift hos partnerne." Sammen leverer SchlumbergerSema og Sun et utvalg av totale livssyklus- løsninger for kunder, slik at de kan maksimere ROI på dataressurser for nettverk. For generell informasjon om SchlumbergerSema, gå inn på www.schlumbergersema.com. Om Schlumberger Schlumberger er et globalt serviceselskap for oljefelt og informasjon, med hovedvekt på energiindustrien. Selskapet har 78.000 ansatte med mer enn 140 nasjonaliteter arbeidende i 100 land, og omfatter tre primære forretningssegmenter. Schlumberger Oilfield Services er verdens ledende serviceselskap for oljefelt og leverer et bredt spekter av teknologitjenester og -løsninger til den internasjonale olje og gass industrien. WesternGeco, i sameie med Baker Hughes, er verdens største og mest avanserte seismografiselskap. SchlumbergerSema er en ledende leverandør av IT-konsulenttjenester, systemintegrering og nettverks- og infrastrukturtjenester til energiindustrien, såvel som til offentlig sektor, telekommunikasjons- og finansmarkeder. I 2002 omsatte Schlumberger for $13,2 milliarder. For mer informasjon, gå inn på www.slb.com. Om Sun Microsystems, Inc. Siden etableringen i 1982 har én singulær visjon - "The Network Is The Computer(tm)" - drevet Sun Microsystems, Inc. (Nasdaq: SUNW) framover til dets posisjon som ledende leverandør av industristyrke-maskinvare, - programvare og -tjenester som gjør at Nettet fungerer. Sun finnes i mer enn 100 land og på World Wide Web: http://sun.com # # # Sun, Sun Microsystems, Sun-logoen, iForce, Java Card og The Network Is The Computer er varemerker eller registrerte varemerker hos Sun Microsystems, Inc. i de Forente Stater og i andre land. * Schlumbergers merke SchlumbergerSema pressekontakter: Stephanie Nelson Mark Morris SchlumbergerSema PR Coltrin & Associates PR Tlf.: 713-439-4361 Tlf.: 212-221-1616 E-mail: snelson11@slb.com E-mail: slb@coltrin.com Sun PR-kontakter: Randy Schultz Tlf.: 303-272-8223 randy.schultz@sun.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00940/wkr0002.pdf