Skandinavisk premiere for nye SEAT Toledo på Autofilmessen i Lillestrøm

Skandinavisk premiere for nye SEAT Toledo på Autofilmessen i Lillestrøm Nye SEAT Toledo vil bli vist for første gang i Skandinavien i forbindelse med bilutstillingen Autofil, 3-7 november. En måned etter at den ble vist for allmenheten ved bilutstillingen i Paris vises nå nye SEAT Toledo på messen i Lillestrøm. Salgsstart for nye SEAT Toledo i Norge er beregnet til begynnelsen av neste år. Den tredje generasjonen Toledo beholder grunntrekkene fra sine to forgjengere, gjennom å forene sedankonseptet hos den nåværende modellen (lansert i 1998) med halvkombien fra den første Toledo-modellen (1991). Alt uten å gå på akkord med en av de mest verdifulle egenskapene ifølge Toledo-eierne: Et stort bagasjerom. Det er liten tvil om at nye SEAT Toledo markerer en forandring i den aktuelle trenden for biler av denne typen gjennom å omdefinere det klassiske sedankonseptet for å oppfylle kraven til potensielle kunder i dette segment. "Nye SEAT Toledo føles som en meget spennende nyhet hvor vi paketerer sportslighet og funksjonalitet i en bil. Med dess ukonvensjonelle design og praktiske utrymmen er jeg overbevist om at nye Toledo vil bli en sterk aktør i det norske markedet", sier Vratislav Strasil VD SEAT Nordic AB. Den andre modellen av "nye SEAT" Toledo er, etter Altea, den andre modellen av den nye generasjonens SEAT-biler som trekkes frem innen markedsgruppen Audio. Toledo illustrerer tydelig det image og den retningen som kjennetegner det nye SEAT-konseptet. Toledo utmerker seg med sin innovative og attraktive design. Spesielt formen på bakdøren, den store grillen foran og de tøffe hovedlysene og det dynamiske linjespillet som begynner ved framskjermen og løper mykt langs sidedørene hele veien til bakhjulet. Med en lengde på 4,5 m og en bredde på 1,77 m har nye Toledo større plass i kupéen sammenlignet med lengre biler, takket være den effektive konstruksjon og høyden på 1,57 m. Dessuten har den bagasjerom i to nivåer og kapasitet på 500 liter. Fire motoralternativer Den nye modellen har fire motoralternativer, to bensinmotorer - 150 hk (110 kW) 2,0 FSI og 102 hk (75 kW) 1,6 - samt to dieselmotorer - 140 hk (103 kW) 2,0 TDI og 105 hk (77 kW) 1,9. De to sterkeste motorene - tolitersmotorene FSI og TDI - kombineres med en manuell girkasse med seks gir. Dessuten finnes den forrige motoren til og med med en automatisk og sekvensiell Tiptronic-girkasse med seks gir. Til 2,0 TDI finnes den nye DSG-girkassen med seks gir. Nye Toledo innebærer også høy sikkerhet. ABS-, TCS- og ESP-systemene er alle inkludert sammen med nødbremsesystemet EBA. Dessuten gir den elektromekaniske styringen og chassiset i den velkjente Agile Chassis-serien kombinert med en bakaksel med multikobling, utmerket stabilitet og svært dynamiske egenskaper. Når det gjelder den passive sikkerheten, forlater Toledo fabrikken utstyrt med seks kollisjonsputer: kollisjonsputer for fører og passasjer samt side- og hodekollisjonsputer. Dessuten inkluderes trepunktsbelter for alle setene med pyrotekniske forstrammere på beltene foran samt Isofix-festesystemet for barnestoler integrert i baksetene. For ytterligere informasjon kontakte Henrik Svensson presseansvarlig SEAT Nordic AB, +46 8 5538 6517, +46 70 618 6517, henrik.svensson@seat.se, http://media.seat.com, www.seat.no. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/22/20041022BIT20720/bild.html Bilde