Pål Bergskaug ny leder av SEB Privatbanken

Pål Bergskaug er i dag direktør i SEB Asset Management Norge AS, og leder her rådgivningsvirksomheten. Han har tidligere ledet SEB Merchant Banking i Norge.

SEB Privatbanken gjennomfører i 2007 en omlegging av virksomheten, i tråd med SEBs strategi for en satsing innenfor Privat Banking i Norge. Banken skal blant annet samarbeide tettere med Merchant Bankning og forvaltningsmiljøet i SEB Asset Management. SEB Privatbanken har nylig ansatt Merete Haugli som leder av Private Banking. Haugli tiltrådte 6. august.

- Det er synd at Tore Hopen har valgt å ta i mot nye utfordringer utenfor SEB, men jeg ønsker ham lykke til i hans nye jobb. Samtidig er jeg godt fornøyd med at Pål Bergskaug har takket ja til dette oppdraget. Han kan vise til gode resultater i SEB og kjenner både SEB Asset Management og SEB Merchant Banking godt. Det gir et godt utgangspunkt for enda tettere samarbeid mellom de ulike enhetene, sier William Paus, leder av Wealth Management og Merchant Banking i SEB i Norge.

Om SEB
SEB er et nordeuropeisk finanskonsern for 5 millioner privatpersoner og 400.000 bedrifter og institusjoner. SEB har sin hovedvirksomhet i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland og Ukraina. Per 31. desember 2006 hadde SEB en totalbalanse på 1.760 milliarder norske kroner. SEB er til stede i mer enn tyve land jorden rundt og har omlag 20 000 ansatte. Les mer om SEB på www.sebgroup.com.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Pål Bergskaug, påtroppende administrerende direktør SEB Privatbanken ASA, tlf: 908 20 901
William Paus, Head of Wealth Management og Merchant Banking i SEB Norge tlf:  484 06 036
Jørgen Christiansen, Kommunikasjonsdirektør SEB Norge, tlf: 22 82 71 80 / 913 13 199