Selvaag Bolig - Rekordår for Selvaag Bolig

Selvaag Bolig ASA solgte 1 044 boliger med en samlet verdi på 4,36 milliarder kroner i 2016. Gjennomsnittsprisen per bolig var 4,2 millioner kroner. Både antallet, omsetningen og gjennomsnittsverdien er den høyeste i selskapets historie.

- Det har vært et fantastisk år for selskapet. Salget har vært svært godt gjennom hele året og vi har solgt godt i alle prosjekter. Markedsutsiktene er positive, og vi har mange nye boliger som er klare for salg i første og andre kvartal 2017.

I løpet av året igangsatte Selvaag Bolig bygging av 902 boliger. 836 boliger ble ferdigstilt, og 869 ble overlevert til kjøper. Bruttosalget, som inkluderer alle salg i felleseide prosjekter, var 1 182 boliger.

- Ettersom salg resultatføres først ved overlevering av ferdigstilte boliger til kjøper, vil dette gi selskapet svært gode inntekter fremover.

I fjerde kvartal solgte selskapet 161 boliger til en samlet verdi av 764 millioner kroner. Gjennomsnittsprisen per bolig var 4,8 millioner kroner. Totalt ble det igangsatt bygging av 196 boliger i perioden. 255 boliger ble ferdigstilt, og 254 ble overlevert til kjøper. Per 31. desember hadde Selvaag Bolig 1 356 boliger under bygging og 43 ferdigstilte boliger som ikke var solgt. Bruttosalget i kvartalet var 182 boliger.

I 2015 solgte Selvaag Bolig 935 boliger med en samlet verdi på 3,214 milliarder kroner. Det tilsvarer en gjennomsnitssverdi per bolig på 3,4 millioner kroner. I fjerde kvartal 2015 solgte Selvaag Bolig 209 boliger med en samlet verdi 751 millioner kroner.

Telefon: +47 940 80 000, e-post: bs@selvaagbolig.no

Selvaag Bolig ASA er et boligutviklingsselskap som styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling, og fokuserer på vekstområdene i og rundt Stor-Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Selvaag Bolig viderefører Selvaags 60 år lange historie og erfaring, og har et bredt utvalg boligtyper som deles inn i merkenavnene Start, Hjem og Pluss. Selskapets hovedkontor er på Ullern i Oslo.