Selvaag Bolig ASA - Ny CFO i Selvaag Bolig ASA

Sverre Molvik overtar som CFO i Selvaag Bolig ASA etter Haavard Rønning fra 1. oktober 2014.

Rønning slutter etter eget ønske for å forfølge andre karrieremuligheter. Han har vært ansatt som CFO i Selvaag Bolig siden 2008 og har jobbet i Selvaag Gruppen siden 2004. Han har hatt en sentral rolle i oppbyggingen av Selvaag Bolig både før og etter børsnoteringen av selskapet. Rønning vil jobbe i Selvaag Bolig frem til 1. oktober 2014 for å sikre kontinuitet i stillingen.

- Rønning har gjort en strålende innsats for selskapet i en årrekke. Han har vært en sentral del av lederteamet og har vært svært viktig for selskapets gode utvikling.  Etter ti år i Selvaag-systemet er det naturlig at han ønsker å forfølge andre karrieremuligheter, og vi ønsker ham lykke til videre, sier administrerende direktør Baard Schumann.

- Vi er glade for at vi allerede nå har en høyt kvalifisert erstatter på plass. Sverre Molvik er en nøkkelperson i Selvaag Boligs konsernledelse og er svært godt kvalifisert til stillingen som CFO. Han har unik bransje- og ledelseserfaring og vil være en viktig ressurs for at Selvaag Bolig skal nå sine ambisiøse strategiske- og finansielle mål.

Molvik er utdannet sivilingeniør og MBA, og har lang fartstid innen boligutvikling. Han har jobbet som porteføljedirektør i Selvaag Bolig siden 2010. Før det var han blant annet administrerende direktør i Skanska Bolig og regiondirektør i Peab Bolig.

Selvaag Bolig ASA er et boligutviklingsselskap som styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling, og fokuserer på vekstområdene i og rundt Stor-Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Selvaag Bolig viderefører Selvaags 60 år lange historie og erfaring, og har et bredt utvalg boligtyper som deles inn i merkenavnene Start, Hjem og Pluss. Selskapets hovedkontor er på Løren i Oslo.

www.selvaagbolig.no/investor