Selvaag Bolig ASA - Q2 2014: Svært godt nyboligsalg

Selvaag Bolig ASA solgte 255 boliger i andre kvartal til en samlet verdi på 856 millioner kroner. Salget i kvartalet var bedre enn i samme periode i fjor, og et av de beste for selskapet noensinne.

- Den positive utviklingen vi så i første kvartal har fortsatt med full styrke inn i andre kvartal. Markedet for dyre boliger er fortsatt begrenset, men salget av boliger i prisklassen to til fire millioner kroner har vært svært godt, sier administrerende direktør Baard Schumann.

I løpet av kvartalet solgte Selvaag Bolig totalt 255 boliger. Totalt ble det igangsatt bygging av 197 boliger i perioden. 253 boliger ble ferdigstilt, hvorav 232 ble overlevert til kjøper. 11 av de 21 ferdigstilte enhetene som ikke er overlevert til kjøper er solgt. I tillegg ble det overlevert fire enheter i andre kvartal som ble ferdigstilt i tidligere kvartaler.

- Vi har lykkes godt med vår strategi om å bygge boliger i storbyområder som folk flest har råd til å kjøpe. Mens det har vært rapportert om fall i igangsettingen av nye boliger, har vi sikret nok forhåndssalg til å kunne igangsette bygging. Vi ligger foran budsjett hittil i år både når det gjelder salg og igangsetting, sier Schumann.

Per 30. juni hadde selskapet 1 418 boliger under bygging, og 17 ferdigstilte boliger som ikke var solgt.

Hittil i år har Selvaag Bolig solgt til sammen 394 boliger til en samlet salgsverdi på 1 339 millioner kroner.

I andre kvartal 2013 solgte Selvaag Bolig 200 boliger til en samlet verdi på 722 millioner kroner, og hadde 1 131 boliger under bygging ved utgangen av perioden.

Kristoffer Gregersen, kommunikasjonsdirektør Selvaag Bolig ASA

Selvaag Bolig ASA er et boligutviklingsselskap som styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling, og fokuserer på vekstområdene i og rundt Stor-Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Selvaag Bolig viderefører Selvaags 60 år lange historie og erfaring, og har et bredt utvalg boligtyper som deles inn i merkenavnene Start, Hjem og Pluss. Selskapets hovedkontor er på Løren i Oslo.

www.selvaagbolig.no/investor