Selvaag Bolig ASA - Solgte boliger for 966 millioner kroner i tredje kvartal

Selvaag Bolig ASA solgte 303 boliger i tredje kvartal 2012 med en samlet verdi på 966 millioner kroner. Ved utgangen av perioden hadde selskapet 993 boliger under bygging.

- Den solide etterspørselen i første halvår har fortsatt i tredje kvartal. Vi opplever godt salg i alle våre markeder. Hittil i år har vi solgt 791 boliger til en samlet verdi på 2,63 milliarder kroner, og vi er i rute for å nå våre mål for 2012, sier administrerende direktør i Selvaag Bolig Baard Schumann.

I løpet av kvartalet har Selvaag Bolig hatt salgsstart på prosjekter som totalt omfatter 185 boliger. Disse inkluderer blant annet nye trinn i Nydalen, på Løren og på Mortensrud i Oslo, samt på Jaasund på Sola.

Selskapet hadde byggestart på totalt 156 boliger i tredje kvartal. 222 enheter ble ferdigstilt, hvorav 210 ble overlevert til kjøper. Tre av de tolv ferdigstilte enhetene som ikke ble overlevert til kjøper er solgt og vil bli overlevert i fjerde kvartal. I tillegg har det vært overlevering av sju enheter i tredje kvartal, som ble ferdigstilt i tidligere kvartaler. Totalt er det per 30. september 21 usolgte boliger i selskapet.

For nærmere informasjon:
Baard Schumann, administrerende direktør Selvaag Bolig
Telefon: +47 940 80 000, e-post: bas@selvaagbolig.no

Haavard Rønning, finansdirektør Selvaag Bolig
Telefon: +47 400 20 019, e-post: hroe@selvaagbolig.no

Selvaag Bolig ASA er et boligutviklingsselskap som er tuftet på Selvaags 60 år lange historie og erfaring. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling over hele landet. Selvaag Bolig fokuserer spesielt på områdene Stor-Oslo, Bergen og Stavanger. Selskapet styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selvaag Bolig har et bredt utvalg boligtyper som deles inn i merkenavnene Start, Hjem og Pluss. Selskapet ledes av administrerende direktør Baard Schumann. Olav Hindahl Selvaag er selskapets styreleder. Selskapet holder til på Løren i Oslo.