Selvaag Bolig ASA: Q1 2014 Bedre nyboligsalg

Selvaag Bolig ASA solgte 139 boliger i første kvartal med en samlet verdi på 483 millioner kroner. Ved utgangen av perioden hadde selskapet 1 474 boliger under bygging.

- Boligsalget var langt bedre enn i fjerdekvartal 2013, og vi opplever at nyboligmarkedet er på vei tilbake. Utfordringen nå er at det er unormalt mange bruktboliger i markedet som demper salget av nye boliger. Det er rekordhøy omsetning i bruktboligmarkedet, men det vil ta litt tid før dette lageret tømmes, sier administrerende direktør Baard Schumann.

I løpet av kvartalet har Selvaag Bolig igangsatt bygging av totalt 77 boliger. 77 boliger ble ferdigstilt, hvorav 71 ble overlevert til kjøper. I tillegg har det vært overlevering av ni enheter i første kvartal, som ble ferdigstilt i tidligere kvartaler. Per 31. mars hadde selskapet åtte usolgte boliger som var ferdigstilt.

I første kvartal 2013 solgte Selvaag Bolig 243 boliger og hadde selskapet 1 057 boliger under bygging ved utgangen av perioden. I fjerde kvartal 2013 solgte Selvaag Bolig  61 boliger, og  hadde 1 474 boliger under bygging ved utgangen av perioden.

Baard Schumann, administrerende direktør Selvaag Bolig ASA Telefon: +47 940 80 000, e-post: bs@selvaagbolig.no

Haavard Rønning, finansdirektør Selvaag Bolig ASA Telefon: +47 400 20 019, e-post: hroe@selvaagbolig.no

Selvaag Bolig ASA er et boligutviklingsselskap som styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling, og fokuserer på vekstområdene i og rundt Stor-Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Selvaag Bolig viderefører Selvaags 60 år lange historie og erfaring, og har et bredt utvalg boligtyper som deles inn i merkenavnene Start, Hjem og Pluss. Selskapets hovedkontor er på Løren i Oslo.

www.selvaagbolig.no/investor